ماجرای جنایت و قتل ۸نفر در “کنگان” چه بود؟
ماجرای جنایت و قتل ۸نفر در “کنگان” چه بود؟

ندای استان: پرونده قتل ۸نفر در “کنگان” استان بوشهر زوایای تازه‌ای پیدا کرده است و به نظر می‌رسد با تدابیر امنیتی و قضایی، فرد جنایتکار به‌زودی دستگیر می‌شود.

به گزارش ندای استان،صبح امروز جمعه خبر حادثه قتل چندنفر در کنگان از توابع استان بوشهر در فضای مجازی پیچید؛ اگرچه گمانه‌زنی‌های فراوانی در رابطه با این جنایت مطرح شد اما ساعتی بعد علی حسن‌‌پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد؛ این حادثه با استفاده از سلاح جنگی کلاشینکف در یکی از محلات شهرستان کنگان رخ داد که بر اثر آن ۵نفر به قتل رسیدند.

دادستان بوشهر با بیان اینکه “۴تن از کشته‌ها زن هستند” تصریح کرد: کشته‌ها شامل ۳ دختر ۱۴، ۱۸ و ۲۱ سال، یک مرد جوان و مادر بزرگ ۷۵ ساله دخترها است که گفته می‌شود قاتل قصد ازدواج با یکی از این دخترها را داشته است.

همزمان با این اظهارات دادستان بوشهر؛ سرهنگ جهانبخش طهماسبی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر خبر از یک قتل دیگر داد؛ “در حادثه دیگر در شهرک نفت کنگان هم یک مرد جوان به قتل رسیده که شناسایی و دستگیری عاملان این قتل‌ها در دست بررسی است.”

توضیحات رئیس‌پلیس کنگان درباره ابعاد جنایت

ظهر امروز همزمان با افزایش شایعات در فضای مجازی استان بوشهر و سوءاستفاده برخی افراد برای برهم زدن آرامش شهروندان؛ رئیس پلیس کنگان جزئیات تازه‌ای از ابعاد جنایت در این شهرستان داد. سرهنگ رهام رضایی با تشریح جزئیات بیشتر قتل شب گذشته در کنگان اظهار داشت: قاتل ساعت ۲۱ شب گذشته با ورود به  منزل خانواده کشته‌ها در یکی از محلات شهر کنگان با اسلحه کلاش؛ مادر بزرگ، ۳ دختر و یک جوان خواستگار یکی از دختران خانواده را به قتل می‌رساند و متواری می‌شود.

سرهنگ رضایی با اشاره به سوابق فرد جنایتکار و اینکه “متهم سابقه ارتکاب قتل در سال ۱۳۷۳ را دارد” تصریح کرد: قاتل در سال ۷۳ پس از وقوع قتل با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد و پس از  آن به جرم حمل مواد مخدر نیز ۲۰سال سابقه زندان در پرونده دارد.

تعداد قربانیان جنایت به ۷نفر رسید

در ادامه ماجرا، علاوه بر پیگیری‌های ویژه مسئولان انتظامی و امنیتی استان بوشهر؛ دادستانی نیز با جدیت مسئله را مورد واکاوی قرار داد و دستورهای لازم در این زمینه صادر شد.

در همین رابطه، حسن‌پور دادستان بوشهر با اشاره به اینکه “فرد جنایتکار در مجموع ۷نفر را به قتل رسانده است” اظهار داشت: قاتل در جنایت شب گذشته در کنگان ۵نفر شامل ۴زن و یک مرد ۲۱ساله که خواستگار یکی از دخترها بوده را به قتل می‌رساند و قتل یک مرد ۵۱ساله در حادثه‌ای دیگر و مرد ۵۰ساله در چند روز گذشته در کنگان منتسب به همین شخص بوده و این قتل‌ها به هم مرتبط است.

انتساب یک قتل دیگر به فرد جنایتکار/ قاتل غیربومی است

اما در تازه‌ترین اظهارنظر مقام قضایی در استان؛ حسن‌پور دادستان بوشهر به چهارمین حادثه قتل در شهرستان کنگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه تاکنون ۸نفر در شهرستان کنگان منتسب به یک قاتل به قتل رسیده‌اند و اقدامات لازم برای دستگیری نامبرده در حال انجام است.

دادستان بوشهر از وقوع یک حادثه قتل دیگر با سلاح گرم در کنگان خبر داد و بیان کرد: ظهر امروز یک کاسب در شهر کنگان به قتل می‌رسد که منتسب به قاتل فراری است.

حسن‌پور با بیان اینکه “تصویر قاتل شهروندان کنگانی در فضای مجازی منتشر شده است” گفت: این قاتل که غیربومی و مهاجر است، در چهارمین درگیری خود در مجموع ۸ نفر به قتل رسانده که ۷ نفر آن از شب گذشته تا ظهر امروز بوده است.

قاتل فراری از نزدیکان کشته‌ها بوده و به‌زودی دستگیر می‌شود

دادستان بوشهر با بیان اینکه قاتل از نزدیکان کشته‌ها بوده؛ اظهار داشت: انگیزه قتل با بررسی صورت‌گرفته تا این لحظه نارضایتی شدید قاتل از نحوه رفتار عملکرد این خانواده بوده است؛ با این وجود عملیات دستگیری فرد جانی آغاز شده و به مراحل خوبی رسیده است.