هشدار هواشناسی بوشهر درباره کاهش محسوس دما و تلاطم خلیج فارس
هشدار هواشناسی بوشهر درباره کاهش محسوس دما و تلاطم خلیج فارس

ندای استان:مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به کاهش محسوس دما از فردا تا پایان هفته گفت: با افزایش سرعت باد دریا از روز دوشنبه مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش ندای استان، فرج‌اله شکوهی‌پور بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امشب  با ورود یک توده هوای به‌نسبت سرد به استان روند کاهش دما آغاز می‌شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از روز یک‌شنبه تا سه شنبه دمای هوا در سطح استان به طور میانگین ۴ تا ۸ درجه کاهش یابد که پس از آن سرمای هوا تا روز پنج شنبه ماندگار خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: انتظار می‌رود کاهش دما در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار باشد، به‌طوری‌که در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی، دیلم و گناوه دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه سلسیوس برسد و سبب سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات و مزارع و باغات کشاورزی شود.
وی عنوان کرد: با توجه به سرمازدگی و یخ‌زدگی سطح خاک و احتمال وارد شدن خسارت به مزارع و باغات کشاورزی، تمهیدات لازم برای محافظت از محصولات اندیشیده شود.
شکوهی‌پور همچنین گفت: از روز دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه، در برخی ساعات به‌سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا، مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل مرکزی و جنوبی استان به‌نسبت متلاطم خواهد بود.
وی افزود: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و سواحل مرکزی و جنوبی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند.