وضعیت کرونا در بوشهر آبی شد
وضعیت کرونا در بوشهر آبی شد

ندای استان:دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: براساس رنگ‌بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت این استان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا به حالت آبی درآمد.

به گزارش ندای استان، دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در این ارتباط افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا رنگ آبی به معنای وضعیت کم خطر نسبت به سایر رنگ بندی‌های کرونایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در مناطق آبی آمار مبتلایان کمتر از شهرستان‌های زرد است.

وی اضافه کرد: پیش از این همه ۱۰شهرستان بوشهر در وضع زرد قرار داشتند و با توجه به اعمال محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی امروز همه شهرستان‌های این استان در شرایط آبی کرونایی قرار گرفته است.

کشمیری ادامه داد: طبق رنگ بندی‌های کرونا قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به مثابه پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: هرچند استان بوشهر براساس این رنگ بندی در شرایط کم خطر قرار گرفته است اما هرگونه عادی سازی و سهل انگاری امکان بازگشت به شرایط بسیار پرخطر کرونایی را به دنبال دارد.

کشمیری اضافه کرد: ویروس کرونا از بین نرفته و مردم همچنان باید نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۷۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری که از این شمار ۲۳ بیمار در بخش‌های مراقبت های ویژه هستند و ۱۳ نفر به وسیله دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۴۲ نفر در استان بوشهر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست ‌داده‌اند که از این  شمار ۸۳۵ نفر مبتلای قطعی و هفت مورد مشکوک به کرونا بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷هزار و ۷۵۷ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

  • منبع خبر : ایرنا