خبر استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۱۱ کانون ریزگرد در استان بوشهر شناسایی شده است.

به گزارش خبر استان، حسین دلشب صبح چهارشنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای بهبود وضعیت زیست‌محیطی استان بوشهر در سال گذشته برداشته شد و امسال نیز اقدامات خوبی را در این راستا خواهیم داشت.

وی از تشکیل کارگروه‌های مختلف در زمینه محیط زیست خبر داد و افزود: از جمله این کارگروه‌ها می‌توان به کارگروه پسماندهای پزشکی، کارگروه مخاطرات زیست محیطی پسماند، کارگروه کود و سم و کارگروه آب و فاضلاب اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست کشور توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: بحث مدیریت سبز و اقتصاد سبز یکی از برنامه‌های راهبردی ما است و نشریه‌ای با عنوان شهروند سبز نیز در این راستا راه‌اندازی کرده‌ایم.

اجرای طرح اقتصاد سبز در استان بوشهر

وی از تلاش برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سبز در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تلاش داریم تا با فناوری‌های نوین و تجهیزات پیشرفته در زمینه مدیریت تالاب‌ها و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان بوشهر اقدام کنیم.

دلشب در ادامه به برخی از برنامه‌های سال قبل سازمان محیط زیست اشاره کرد و افزود: ارتقای منطقه کوه خاییز و منطقه آزاد خاییز به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است که زیستگاه پلنگ هستند و می‌توان نظارت و حفاظت بیشتری بر آن داشت.

بهبود وضعیت تالاب حله

وی از تشکیل انجمن محیط زیستی و طرفدار محیط زیست در تمام شهرهای استان بوشهر خبر داد و گفت: طرح حفاظت از پلنگ آسیایی برای نخستین بار به صورت پایلوت در منطقه تنگ ارم دشتستان اجرایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه تلاش بسیار زیادی برای بهبود وضعیت تالاب حله در استان بوشهر صورت گرفته است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم و سازمان حفاظت محیط زیست مسئله ریزگردها است که اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

کاهش مشعل‌سوزی در پارس جنوبی

وی با اشاره به اینکه ۱۱ کانون ریزگرد در استان بوشهر شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: هشت کانون دارای گسترگی بالایی است که مساحت و مشخصات هر یک از این کانون‌ها گزارش شده است و با همکاری سازمان‌های مرتبط پیگیر رفع این مشکل هستیم.

دلشب افزود: بهبود وضعیت زیست‌محیطی در مناطق صنعتی استان بوشهر را نیز در دستور کار داشته‌ایم و در این زمینه شاهد کاهش مشعل‌سوزی در سطح منطقه ویژه پارس هستیم./مهر