رئیس جدید حراست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر منصوب شد
رئیس جدید حراست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر منصوب شد

خبر استان:مراسم تودیع و معارفه رئیس حراست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبر استان به نقل از اداره کل منابع طبیعی،مراسم تودیع و معارفه رئیس حراست این اداره کل با حضور جمعی از مسئولان و مدیران کشوری و استانی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر نخست هوشنگ شریفی  با قدردانی از زحمات سید نجم الدین حسینی نیا،به سید اصغر ارشد  برای انتصاب در سمت جدید تبریک گفت و در ادامه با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در توصیه به مالک اشتر می فرمایند “قلبت را برای ارباب رجوع مالامال از محبت کن و از فرصت خدمت برای تفرقه و جدایی بین مردم سواستفاده ننما”.

در ادمه این مراسم مهندس هوشنگ شریفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرنیز بیان داشت: سلامت هر مجموعه مهمترین مشخصه آن است.وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم به تزکیه و سپس به تعلیم سفارش شده است؛ ادامه داد: سلامت مجموعه این اداره کل نیز به سبب تلاش حراست در رصد فعالیتهای مجموعه و پیشگیری از آسیب ها صورت گرفته است.مدیر حراست کل استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه توجه به حقوق انسانی مردم وظیفه شرعی همه ما است؛ تاکید کرد: مدیریت اسلامی یک هنر است که آموزش آن را بارور می سازد. در نظام جمهوری اسلامی ایران دو مساله حایز اهمیت است ابتدا حراست از دستاوردهای نظام و حفظ ارزش‌ها و اصول و دیگر اینکه صیانت از عرض و آبروی انسان‌ها که هر دو این ها لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی ادامه داد: گذاشتن وقت کافی در ساعات اداری و رسیدن به امور پرسنل و پاسخگویی مناسب به آن‌ها، توجه به اصل مشورت، تعامل، استفاده از اندیشه دیگران، حفظ اسرار مردم از ابزار کار مسوولان حراست که ان شاء الله محقق خواهد شد.ایشان با اشاره به اینکه تشکیلات حراست حلقه وصل اطلاعات ما است، افزود: حراست باید کلکسیونی از دلسوزی، خیر خواهی، اشراف و منطق باشد.

آقای دکتر هدایتی مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور نیز به ایراد سخنانی پرداخت و اظهار داشت: حراست باید پیش بینی داشته باشد تا به پیشگیری منتج شود.

وی ادامه داد: نظارت وصیانت از جمله مهمترین راهبرد های حراست به شمار می اید و مسئولان حراست استان باید به تمام مسئولان ذیربط پاسخ گو باشد . هدایتی  با اشاره به اینکه رویکرد دفتر مرکزی حراست در سازمان جنگلها نسبت به پرسنل خود مثبت است، افزود: پرسنل یک مجموعه به عنوان سرمایه های آن مجموعه محسوب می شوند بنابراین باید از آنها صیانت به عمل آورد.وی به رازدار بودن مسئولان حراست اشاره کرد و بیان داشت: همچنین توقع مسئولان حراست از پرسنل این است که نظارت بر زیر مجموعه خود داشته باشند تا رسیدگی به مشکلات پیچیده و طولانی نشود. در ادامه سید نجم الدین حسین نیا مسئول حراست سابق اداره کل بیان داشت: در طول خدمتم همیشه سعی کردم تا با پرسنل ارتباط متقابل و خوبی داشته باشم واین ارتباط دوستانه منجر به حل مشکلات با صفا و صمیمیت شد.سید اصغر ارشد نیز در جلسه معارفه خود اظهار کرد: ما در این لباس وظیفه داریم تا جایگاه شخصیت همکاران را حفظ کنیم. وی در ادامه با درخواست تعامل وهمفکری میان همکاران این اداره کل، افزود: همکاری با حراست ها برای استفاده درست و رسیدن به اهداف سازمانی و سالم سازی محیط صورت می گیرد.در پایان این مراسم از خدمات ارزشمند سید نجم الدین حسینی نیا  تقدیر و تشکر به عمل آمد و طی حکمی مسئولیت حراست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان بوشهر  به آقای سید اصغر ارشد  اهدا شد .