نوزاد ۳۵ روزه دیلمی بر اثر کرونا جان باخت/تعداد مبتلایان۱۸۱۱ نفر شد
نوزاد ۳۵ روزه دیلمی بر اثر کرونا جان باخت/تعداد مبتلایان۱۸۱۱ نفر شد

ندای استان:تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اکنون به هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است شامل هزار و ۴۲ مرد و ۷۶۹ زن می باشد.

به گزارش ندای استان، دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز یک‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۸۱۱ نفر شامل ۱۰۴۲ مرد و ۷۶۹ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۳۵ مورد جدید، ۱۱ مورد در بوشهر، ۶ مورد در دشتستان، ۶ مورد در گناوه، ۴ مورد در عسلویه، در تنگستان و کنگان هر کدام دو مورد و در دیلم، دشتی، دیر و جم نیز هر کدام‌یک مورد شناسایی‌شده‌اند.
وی تصریح کرد: از ۳۵ مورد جدید، ۱۵ خانم و ۲۰ آقا هستند که متأسفانه نوزاد ۳۵ روزه از شهرستان دیلم و آقای ۶۵ ساله از شهرستان جم نیز فوت‌شده‌اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۸۱۱ نفر) تاکنون ۷۱۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۰۵۰ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۲۶ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
دکتر کشمیری با اشاره به بستری بودن ۲۶ نفر در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به کرونا خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و در حال حاضر نیز ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که این موضوع زنگ هشدار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه برای سالم ماندن باید در خانه بمانیم خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌ها را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، سفر نرفته، در تجمعات شرکت نکرده و در یک‌کلام کرونا را جدی بگیرند.