موفقیتهای استان باید به اطلاع مردم رسانده شود/مرمت قبر رئیسعلی دلواری در نجف اشرف
موفقیتهای استان باید به اطلاع مردم رسانده شود/مرمت قبر رئیسعلی دلواری در نجف اشرف

خبر استان:نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به موفقیتهای قابل توجه این استان درسطح ملی، مردم باید در جریان این پیشرفتها قرار گیرند.

به گزارش خبر استان، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: موفقیتهای ملی استان بوشهر درعرصه های مختلف مایه عزت و افتخار مردم این استان است و باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: بوشهر در دو سال پیاپی بعنوان نخستین استان الگوی قرآنی در سطح کشور معرفی شده است.
صفایی بوشهری اظهارکرد: همچنین این استان درجشنهای بین المللی زیرسایه خورشید دردو سال متوالی بعنوان استان نمونه در جهان شناخته شده است.
وی بیان کرد: کسب این عنوانها در استانهای دیگر منجر به شادی و برگزاری جشن می شد اما مسئولان دراطلاع رسانی این موفقیتهای استان بوشهر به مردم کوتاهی می کنند.
امام جمعه بوشهر گفت: این اطلاع رسانی نکردن یا بیانگر نجابت مسئولان استان بوشهر و یا توجه نکردن آنان به موفقیتهای استان است.
وی یادآور شد:بوشهر تنها استانی است که کتابهای درسی دانش آموزان با گرفتن تائیدیه از این استان چاپ می شوند.
امام جمعه بوشهر اظهارکرد: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر نیزدرچند سال گذشته جزو شوراهای برتر کشور به شمار می رفت که انتظار می رود مسئولان برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.
صفایی بوشهری بیان کرد: تصمیم گیری شورای فرهنگ عمومی تنها مختص بوشهر نیست و برای همه استان است ومصوبات آن نیز باید در استان اجرا شود.
وی با اشاره به آغاز دهه کرامت و برگزاری جشنهای زیر سایه خورشید گفت: هدف از برگزاری جشنهای زیرسایه خورشید نهادینه کردن و آموزش آموزه های رفتاری اهل بیت (ع) و التزام عملی به این آموزه هاست.
صفایی بوشهری در باره ساماندهی سواحل اظهارکرد: ساماندهی سواحل استان بوشهر یکی از خواسته های مردم است به همین دلیل باید مسئولان ذیربط در نشستی زمینه اجرای قانون و دستورالعمل وزارت کشور برای ساماندهی سواحل را فراهم کنند.
امام جمعه بوشهر با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: شهادت شهیدان رجایی و باهنراز فرازهای مهم انقلاب اسلامی است که باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود و در برنامه های هفته دولت مناسبت کمرنگ نشود.
وی یادآور شد: دراین ارتباط هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در یکی از مسجدهای شهر با سخنرانی یکی از چهره های ملی این مناسبت گرامی داشته شود.
صفایی بوشهری در باره برنامه های ۱۲ شهریور روز استکبار ستیزی و سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری گفت: با توجه به اهمیت بزرگداشت مقام رئیسعلی دلواری و سالروز مبارزه با استعمار انگلیس، برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مناسبت شورای فرهنگ عمومی استان متصدی تنظیم برنامه ها و مردم و امام جمعه شهر دلوار بعنوان مجری برنامه های این روز معرفی می شوند.
وی افزود: دبیرخانه این ستاد نیز همان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان است.
صفایی بوشهری گفت: رئیسعلی دلواری شناسنامه مبارزه ضد استعماری و ضد استبدادی استان بوشهر و الگویی برای استان، کشور و نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: قبر شهید رئیسعلی دلواری در نجف اشرف که سالها به فراموشی سپرده شده و در حال تخریب بود، با هماهنگی های بعمل آمده کار مرمت آن بزودی آغاز می شود.
وی افزود: همچنین به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری حوزه علمیه ای در تنگستان، یکی از سکوهای در دست ساخت نفت و گاز عسلویه و یکی از کشتیهای در دست ساخت صدرا به نام این شهید نامگذاری و مجسمه آن نیز در تهران نصب می شود.

Visited 1 times, 1 visit(s) today