سفارش امام و رهبری به حفظ وحدت/ در کربلای پنج جانباز شیمیایی شدم اما به رخ کسی نکشیدم
سفارش امام و رهبری به حفظ وحدت/ در کربلای پنج جانباز شیمیایی شدم اما به رخ کسی نکشیدم

خبر استان:امام جمعه گفت: با وجود اینکه در کربلای پنج جانباز شیمیایی شدم اما به رخ کسی نکشیدم، پذیرش مسوولیت بنده هم در ادامه همان راه بود.

به گزارش خبر استان، حجت الاسلام ابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه بندر دیلم، امروز جمعه هشتم مردادماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تاکید بر رعایت انصاف در زندگی گفت: انصاف یعنی آن چه مومن برای خود نمی خواهد برای دیگران نیز نمی خواهد، کسی که برای خود آبرو و عزت طلب می کند برای دیگران هم باید آبرو بخواهد.
وی افزود قرآن کریم که کتاب و قانون اساسی زندگی ما مسلمانان است حتی نسبت به مشرکان هم انصاف را رعایت می کند یعنی افراد سالم هم در بین مشرکان و فاسقان پیدا می شوند تا چه رسد نسبت به مسلمانان که ما می خواهیم قضاوت کنیم. 
وی به انواع مختلف انصاف از قبیل انصاف در معاملات و بازار، انصاف در عبادات، انصاف در شرایط سخت اقتصادی، انصاف در مشارکت روزهای سخت، انصاف در قضاوت بین مردم، انصاف نسبت به ویژگی های افراد، انصاف در انتقادها و بحث ها، انصاف در دادن بیلان کارها و انصاف نسبت به دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق (ع) سه کار را از سخت ترین کارها برای مردم دانسته؛ اول با مردم از در انصاف وارد شدن یعنی آن چه را که برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم. دومین وصیت حضرت همراهی کردن دوستان و برادران دینی در تنگناهای مالی و سوم در هر حال به یاد خدا بودن است به گونه ای که هرگاه به واجبات الهی رسیدم، به امید فضل و خشنودی خدا به آن عمل کنیم و از محرمات به خاطر ترس از عدل خداوند دوری گزینیم.


حجت الاسلام حسینی بوشهری گفت:عصر امام صادق عصر جنبش های فرهنگی و فکری در زمینه های مختلف بود و امام صادق در این فرصتی که به وجود آمد و به خاطر نیاز شدیدی که جامعه آن روز داشت و از طرفی به دنبال نهضت علمی و فرهنگی بود، شاگردانی در عرصه ها، رشته ها و فنون مختلف تربیت کرد که اگر این ها نبودند اکنون آثار نبوت از بین رفته بود.

خطیب نماز جمعه دیلم افزود: یکی از انصاف ها، انصاف درباره عملکرد افراد و دولت هاست که متاسفانه در حال حاضر هم افراد و هم گروه ها نسبت به یکدیگر از در انصاف وارد نمی شوند. وی گفت: ما مومن هستیم، ما مسلمان هستیم، ما روزه می گیریم، ما واجبات را انجام می دهیم و محرمات را ترک می کنیم اما در مرحله انصاف که سخت ترین تکلیف است خوب عمل نمی کنیم.

حسینی بوشهری گفت: امیرالمومنین حضرت علی (ع) می فرماید حتی نسبت به دشمنان خود انصاف داشته باشید و عاقل ترین مردم کسی است که در حق ستم کننده اش با انصاف عمل کند.

خطیب نماز جمعه دیلم در ادامه بندرنشیان این شهر را خطاب قرار داد و گفت: عزیزانم، مردم شریف شهرستان دیلم؛ بنده از روزی که این مسوولیت را پذیرفتم، این را به عنوان ادای دین در قبال آرمان ها و ارزش های انقلاب و امت شهید پرور و امام راحل و مقام معظم رهبری به ویژه در این استان دانستم. وی افزود: بنده به دنبال پست و مقام و ریاست نبودم و به حمدالله از نظر مالی مشکلی نداشتم، از نظر معنوی هم به عنوان یک روحانی خدمتگزار حجاج بیت الله الحرام و عتبات عالیات بوده ام، اما همواره این دغدغه را داشته ام که حضرت امام و شهدا یقه بنده را بگیرند که شما دنبال راحت طلبی بودید و چرا وارد عرصه خدمت برای مردم و نظام اسلامی نشدید.

حسینی بوشهری ادامه داد: من سیزده سالم بود که به جبهه های حق علیه باطل رفتم و از این خاک و مرز و بوم و از این نظام دفاع کردم اما منتی بر ملت نگذاشته ام، حتی در یک سخنرانی از جبهه و جنگ و خاطرات خود چیزی نگفته ام، از کوچکترین امکاناتی که تا به حال دیگران مشابه بنده استفاده می کنند، حتی یک وجب زمین و امکانات نیز استفاده نکرده ام.

امام جمعه دیلم در ادامه اظهار داشت: با وجود اینکه در کربلای پنج جانباز شیمیایی شدم اما به رخ کسی نکشیدم، پذیرش مسوولیت بنده هم در ادامه همان راه بود اما هشت سال دفاع مقدس کجا و هشت سال مسوولیتی که خدا نصیب بنده در این شهر کرد کجا…؟!!!

وی ادامه داد: این جا بحث بازسازی و مردم داری و برآوردن سطح توقعات و مواظبت از آرمان های انقلاب و مواجه شدن با انواع و اقسام سلایق بود، آن جا همه یک هدف را در جبهه دنبال می کردند، آن جا وحدت بود، آن جا ایمان بود، آن جا خبری از تفرقه و تشتت نبود اما این جا در حیطه مسوولیت ها خیلی چیزها را مشاهده کردم؛ تفرقه، تشتت، عزل کردن، انگ زدن، حیثیت افراد را به ثمن بخس فروختن و لکه دار کردن.

حسینی بوشهری افزود: در کنار و در خدمت مسوولینی که داشته و دارم خیلی زیبای ها را مشاهده کردم، حضور با شکوه و با محبت مردم در صحنه های انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری، مسوولان دلسوزی که مشاهده کردم، به ثمر نشستن روز به روز دست آوردهای این انقلاب و قدردانی مردم از مسوولان خدوم.

خطیب نماز جمعه این شهر بندری افزود: یکی از زیبایی های که در این شهر دیدم، علی رغم تبلیغاتی که علیه مردم دیلم، بعضی خواسته و بعضی ناخواسته، برخی دشمنان و برخی دوستان نادان کرده بودند که مردم دیلم حس ناسیونالیستی و ملی پرستی دارند اما حمایت هایی که مردم از مسوولان خدوم انجام می دهند، امروز تمام مشکلات و گرفتاری ها و تمام دردها را بنده با وجود این محبت ها که دیده ام فراموش نموده ام.

وی در ادامه گفت: ما روزی می توانیم به اهداف نظاممان جامه عمل بپوشانیم که بتوانیم کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب و این کشور و رهبری دارند را در عین اختلاف سلایقی که با ما دارند تحمل کنیم.

خطیب نماز جمعه دیلم در پایان گفت: ما باید به سفارش حضرت امام و رهبری به حفظ وحدت که محور همه ارزش هاست جامه عمل بپوشانیم و صرف نظر از سلایق مختلف،در کنار همدیگر به بازسازی عمرانی، فرهنگی و اخلاقی جامعه خود اهتمام ورزیم.

 

منبع:اتحاد خبر

Visited 1 times, 1 visit(s) today