خسروانی: در راستای رضایتمندی مردم، رویکردها را تغییر دادیم/پور حکیمی: ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی راه اندازی می شود
خسروانی: در راستای رضایتمندی مردم، رویکردها را تغییر دادیم/پور حکیمی: ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی راه اندازی می شود

خبر استان:به مناسبت هفته تامین اجتماعی، مدیران تامین اجتماعی استان بوشهر با دعوت از اعضای خانه مطبوعات،در دفتر مدیرکل تامین اجتماعی استان میزبان ایشان بوده و با آنان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در این جلسه با بیان اینکه تامین امنیت و رفاه اجتماعی از اهداف اصلی این سازمان است، گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اهداف و رسالت خود، سال گذشته، ۵٧۵ میلیارد تومان در بخش های بیمه و درمان استان هزینه کرد.
خسروانی: در راستای رضایتمندی مردم، رویکردها را تغییر دادیم
یونس خسروانی اظهار داشت: هرچند در این اداره کل عیب و ایراداتی وجود دارد اما سعی کرده ایم در مدت اخیر، رویکردها را در راستای رضایتمندی ارباب رجوع، تغییر دهیم.
وی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر با نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله صفایی بوشهری اذعان داشت تامین اجتماعی استان جزو معدود دستگاه هایی است که اخیرا هیچکس از مراجعین به وی از آن گلایه نداشته است، ادامه داد: این موضوع، تا حدودی نشان دهنده رضایت مردم از تغییرات صورت گرفته در سازمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان داشت: در راستای تاکید بر رضایتمندی ارباب رجوع، به صورت سرزده، عملکرد شعب استان را رصد می کنیم.


خسروانی ادامه داد: فضای ساختمان شعبه عسلویه با وجود حجم زیاد مراجعات، پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان نبود که در مدت زمان کوتاهی پس از حضور در این مسئولیت، ساختمانی در شأن مردم آن منطقه که پاسخگوی نیاز آنان باشد، در اختیارشان قرار دادیم.
وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته، تمامی پرونده های مشکل دار چندساله استان مانند پرونده شرکت صدرا را بررسی کرده ایم بطوری که همه پرونده های سازمان را بسته ایم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه نخستین استانی بودیم که تمامی شعب خود را به فیبر نوری مجهز ساختیم، افزود: با اجرای کامل طرح های اس اس ان، ابلاغ الکترونیک و ارسال لیست بیمه های اینترنتی، همه مردم می توانند در هر جای دنیا بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی از خدمات بیمه ای آن بهره مند شوند که این مهم پیامدهای مثبت زیادی خواهد داشت.
پاسخ مدیرکل تامین جتماعی استان بوشهر به سئوالات اعضای خانه مطبوعات
خسروانی ادامه داد: طبق قانون، اجازه واگذاری خدمات سازمان به دفاتر پیشخوان دولت را نداریم اما برخی امور مانند صدور و تمدید دفترچه و امثالهم را در سه شهر استان برون سپاری کرده ایم و بر حسن اجرای وظایف توسط آنان هم نظارت کافی صورت می گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر ابراز داشت: خانه مطبوعات استان، برای توزیع آگهی ها، نقشه راهی در اختیار اداره کل قرار دهد تا این سازمان بر همان اساس به توزیع آگهی های مطبوعاتی بین رسانه ها بپردازد.
خسروانی با بیان اینکه تنها شغل خبرنگار به عنوان مصداق شغل سخت و زیان آور محسوب می شود و می توانند از بازنشستگی پس از ٢٠ سال پرداخت حق بیمه استفاده کنند، تاکید کرد: در حال حاضر خبرنگاران رسمی خبرگزاری دولتی ایرنا شامل این طرح نمی شوند.
وی ادامه داد: طبق قانون، فقط رسانه های مکتوب و مجازی محلی و ملی می توانند تا پنج خبرنگار خود را بیمه مشمول کنند و سرپرستی روزنامه های سراسری در استان به دلیل اینکه مراکز خدماتی محسوب می شوند، مشمول استفاده از این طرح نیستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: هدف ما رضایتمندی مردم است و تغییرات صورت گرفته در رویکردها هم بر همین اساس انجام شده است.
پورحکیمی: بودجه درمان مستقیم استان از بودجه درمان غیرمستقیم بیشتر است
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در این نشست گفت: بضاعت ما در بخش درمان تامین اجتماعی استان واضح و مشخص است و برخی ضعف های ساختاری در سطح کشور، بروز برخی اشکلات در استان ها را نیز به دنبال دارد.
ابراهیم پورحکیمی اظهار داشت: از آنجا که خدمات درمانی تامین اجتماعی به شکل رایگان انجام می شود، تقاضا برای آن زیاد است اما بنا به محدودیت های موجود، عرضه خدمات پاسخگوی نیازها نیست و لذا ایجاد نارضایتی از این امر، اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، یک دستگاه ام آر آی برای بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان خریداری شده که در مرحله استقرار قرار دارد و در آینده ای نزدیک به مرحله بهره برداری می رسد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور از هر ١٠٠ نفر بیمه شده، که نیاز به خدمات بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی دارند، بطور میانگین به ٢۵ نفر از مراجعین خدمات رسانی می شود، افزود: این آمار در استان بوشهر بطور میانگین ۴٣ نفر است.
پورحکیمی ادامه داد: شاید تنها استانی در سطح کشور هستیم که بودجه درمان مستقیم ما از بودجه درمان غیرمستقیم بیشتر است.
وی از هزینه کرد ٢۶۴ میلیارد تومانی تامین اجتماعی در بخش درمانی استان در سال ٩۴ خبر داد و اضافه کرد: رشد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ٩٣، رشد ١٨ درصدی را نشان می دهد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه رشد بستری شده ها در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان نسبت به سال قبل، ١۶ درصد بوده است، تصریح کرد: این موضوع بر ضرورت توسعه بخش درمانی استان دلالت دارد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و طی یک نقشه راه، توسعه درمان استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.۲

سخنان اعضای خانه مطبوعات استان بوشهر با مدیران تامین اجتماعی استان بوشهر
مدیرعامل خانه مطبوعات استان بوشهر ضمن تشکر از همکاری و تعامل مدیرکل تامین اجتماعی استان با خانه مطبوعات گفت: بعد از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه خانه مطبوعات و تشکیل این نهاد صنفی برنامه هایی را برای اهالی رسانه در نظر گرفتیم که برای اجرای آنان به همراهی و مساعدت مسئولان استان نیاز داریم.
عبدالرسول میگلی نژاد با بیان اینکه تا این لحظه مدیرکل تامین اجتماعی استان، شهردار و استاندار بوشهر برای تهیه مکان، امکانات و تغذیه مالی خانه مطبوعات با ما همکاری داشته اند، افزود: از بقیه مسئولان استان هم انتظار می رود اهالی رسانه و خانه مطبوعات را همچون سایر استانها مورد حمایت قرار دهند.
وی بیان داشت: خانه مطبوعات استان به منظور برگزاری کلاس های آموزشی، اردوهای تفریحی و سیاحتی زیارتی برای خبرنگاران و جذب آگهی های مطبوعاتی ادارات نیازمند حمایت از سوی مسئولان استان است.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان بوشهر ابراز داشت: در صورت امکان، از مدیران ادارات استان تقاضا می شود، آگهی های مطبوعاتی خود را به منظور توزیع عادلانه بین رسانه ها در اختیار این نهاد صنفی قرار دهند.

انتقال مسئولیت توزیع آگهی به خانه مطبوعات

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر با تبریک هفته تامین اجتماعی به مدیران و کارکنان این مجموعه گفت: خدمات این سازمان، جامعه هدف و اقشار آسیب پذیر و نیازمندی را در برمی گیرد که با کمک این سازمان، جان دوباره با آنها بخشیده می شود.
اکبر صابری با مهم خواندن فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه بیمه و درمان، اظهار داشت: از هفته تامین اجتماعی به عنوان فرصتی مغتنم برای اطلاع رسانی این خدمات مهم استفاده خواهیم کرد.
وی خواستار ادامه روند توجه و تعامل تامین اجتماعی استان با خانه مطبوعات شد و افزود: انتقال مسئولیت توزیع آگهی های این اداره کل به خانه مطبوعات، دو حسن دارد که باعث می شود هم اصحاب رسانه بابت توزیع آگهی ها از این سازمان گله مند نباشند و هم با تخصیص درصدی از این آگهی ها به خانه مطبوعات، مشکلات مالی این نهاد صنفی برای اجرای برنامه های مدنظر، مرتفع خواهد شد.

تعامل تامین اجتماعی استان با مطبوعات

عضو دیگر خانه مطبوعات استان بوشهر در این نشست ابراز داشت: از زمان حضور آقای خسروانی در سمت مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر شاهد شور و شوق و فعالیت مضاعفی در این سازمان هستیم که این مهم می تواند الگویی برای سایر مدیران استان باشد.
حسین حشمتی گفت: اگر چنین انگیزه بالایی در بین مدیران سایر دستگاه ها هم وجود داشته باشد به شکل بهتر و موثرتری می توانند خدمات خود را اطلاع رسانی کنند و جو مسمومی که گاها بر علیه خدمات دولت وجود دارد را به حاشیه ببرند.
وی ادامه داد: برخی از کارهای تامین اجتماعی که به دفاتر پیشخوان دولت ارجاع شده است در برخی دفاتر به درستی انجام نمی شود که انتظار می رود بر این مهم بررسی و مدیریت بهتری صورت گیرد.
حشمتی از تعامل و همکاری تامین اجتماعی استان با مطبوعات و رسانه ها تقدیر کرد.

ویژگی بارز مطبوعات مطالبه گری است

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر در این نشست با اشاره به اینکه ویژگی بارز مطبوعات مطالبه گری است، گفت: در حوزه در مان استان با مشکلات جدی مواجه هستیم و انتظار می رود فضاهای درمانی تخصصی مانند بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه در سطح استان گسترش یابد و به طور تخصصی به بیماران، خدمات درمانی ارایه دهد.
اکبر اقبال مجرد بیان داشت: در حال حاضر مراکز درمانی به ویژه در خارگ و مرکز استان، زیبنده استانی چون بوشهر نیست و عمده نیازهای تخصصی مردم را پاسخ نمی دهد.
وی افزود: طبق توافق صورت گرفته، رسانه های مکتوب و مجازی استان می توانند پنج نفر از کارکنان خود را تحت بیمه مشمول قرار دهند اما این توافق شامل سرپرستی رسانه های سراسر در استان نمی شود و انتظار می رود با بررسی مجدد موضوع، این رسانه ها نیز بتوانند امکان استفاده از بیمه مشمول کارکنان را داشته باشند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر ادامه داد: خبرنگاران سایر رسانه ها می توانند به دلیل سخت و زیان آور بودن شغل، پس از پرداخت ٢٠ سال حق بیمه، بازنشسته شوند اما این امکان برای خبرگزاری دولتی ایرنا وجود ندارد که تقاضای رسیدگی به این موضوع داریم.

تاکید بر لزوم توسعه بخش درمان تامین اجتماعی

علی هوشمند رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر در این جلسه با بیان اینکه اطلاع رسانی اخبار و خدمات این سازمان در استان به خوبی انجام می شود گفت: ضرورت حضور یک فرد به عنوان راهنمای مقررات سازمان تامین اجتماعی به مراجعین شعب استان احساس می شود.
ایمان ندومی، عضو خانه مطبوعات استان بوشهر با تقدیر از مدیرکل تامین اجتماعی استان برای پیشقدم شدن در برگزاری نشست با اعضای این نهاد صنفی و تبریک هفته تامین اجتماعی، بیان داشت: پیشنهاد می شود، تفاهم نامه همکاری فیمابین این اداره کل با خانه مطبوعات منعقد شده و همکاری ها در چارچوبی مشخص، تعیین شوند.
عبدالحسین قاسمی، بازرس خانه مطبوعات استان بوشهر نیز ضمن تشکر از تعامل مدیرکل تامین اجتماعی استان با رسانه ها، ابراز داشت: انتظار می رود، برای تجهیز مراکز درمانی استان اقدامات بهتری صورت گیرد و کلینیک های بر زمین مانده تامین اجتماعی سریعتر تکمیل شوند.
سعید رضایی، سرپرست خبرگزاری مهر استان بوشهر در این نشست خواستار توجه بیشتر به وضعیت حاد درمانی مردم جزیره خارگ شد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today