از طلب ۴ میلیارد تومانی پیمانکاران از شهرداری  تا مشکلات سرمایشی ناوگان اتوبوسرانی/در جلسه شورای شهر بوشهر چه گذشت؟
از طلب ۴ میلیارد تومانی پیمانکاران از شهرداری  تا مشکلات سرمایشی ناوگان اتوبوسرانی/در جلسه شورای شهر بوشهر چه گذشت؟

خبر استان:دویست و نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بوشهر با حضور میگلی نژاد شهردار بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبر استان به نقل ا از روابط عمومی شورای شهر بوشهر دویست و نود و سومین  جلسه علنی شورای اسلامی شهر بوشهر با حضور میگلی نژاد شهردار بوشهر برگزار شد در این جلسه نطق های پیش از دستور اعضای شورا صریح و بی پرده بسیاری از دغدغه ها و مشکلات شهروندان  بوشهری بود.

اسدی : پرداخت  مطالبات  پیمانکاران شهرداری تسریع شود

رییس کمیسیون عمران شورا خواستار تسریع در پرداخت مطالبات پیمانکاران عمرانی شهرداری شد .

نصرالله اسدی  با بیان اینکه  پیمانکاران بخش عمرانی شهرداری  بیش از ۴میلیارد تومان مطالبات دارند که بخش اعظم آن مربوط به آُسفالت کوچه ها و معابر است ، درخواست دارم برای  کند نشدن روند فعالیتهای عمرانی در شهرداری  در پرداخت مطالبات آنها  تسریع شود .

وی در ادامه  افزود   حفظ سرمایه عمرانی شهرداری در گرو تعمییر و نگهداری تاسیسات شهری است  ، را ه اندازی  واحد تعمییر و نگهداری  در شهرداری  یکی از مطالبات همیشگی  شورا بوده است که خوشبختانه شاهد  محقق شدن  آن در شهرداری هستیم  در همین جا از همه شورایاران محلات شهر بوشهر و شهروندان  درخواست داریم  مسائل و مشکلات  محلات خود را از طریق سامانه ۱۳۷ در جریان قرار دهند  تا موضوع رسیدگی شود .

اسدی  تصریح کرد  قطع  در ختان در برخی  از نقاط شهر نگران کننده است درخواست دارم شهردای با همکاری دستگاه قضایی با  متخلفین برخورد قاطعی   داشته باشد .

 بارگاهی : وضعیت کانال دفع آبهای سطحی میدان  آزادی نگران کننده است

الهام بارگاهی نیز با بیان اینکه خروجی  کانال دفع آبهای  سطحی میدان آزادی  پشت بیمارستان شهدای خلیج فارس است که  با ساخت و سازهای که در حال صورت گرفتن است این کانال کاملا مسدود می شود و وضعیت  نگران کننده ای ایجاد می کند و باید یک راهکار اساسی برای حل آن دیده شود .

وی  در ادامه افزود  طبق ماده ۱۱زمین شهری  اداره کل راه و شهرسازی باید قبل  از واگذاری  زمین های شهرک نیایش  در ابتدا زیر ساختها آماده  و  بعد پروانه  صادر می  شد که این اتفاق نیفتاده  و همکنون بدون اجرای زیر ساختها  شاهد ساخت و ساز هستیم که این  شهردرای و شهروندان را دچار مشکل جدی می کند که  کانال دفع  آبهای سطحی یکی از آنها است .

بارگاهی خوستار عدم صدور پروانه ساختمانی  در این منطقه تا تامین زیر ساختها  و حل مشکل کانال دفع آبهای سطحی  شد.

رضایی : یکی از پارک های سطح شهر برای معلولین مناسب سازی شود

زهرا رضایی خواستار  مناسب سازی یکی از پارک های سطح  شهر جهت استفاده  معلولین شد .

وی  با بیان اینکه    پارک ها به عنوان فضاهایی که افراد معلول از هر قشر یا هر موقعیتی به آنها نیاز دارند و نیز به دلیل نقشی  که این اماکن  عمومی در ایجاد تعامل  هر چه بیشتر و بهتر میان معلولین  و جامعه بر قرار می کند از جناب شهردار  درخواست  داریم  یکی از پارک های  سطح شهر  جهت استفاده معلولین مناسب سازی شود .

رضایی  در ادامه تصریح کرد برخی املاک مثل پارک ها و معابر عمومی شهر با معارض  رو به رو می شوند که باعث مشکلات  بسیار زیادی برای  شهر شده است  این سوال است  کجای قانون  ایراد دارد که فضاهای عمومی ما اینگونه با معارض روبه رو می شود .

وی در پایان خواستار مشخص شدن وضعیت انتقال مشاغل مزاحم شهری به خارج شهر و وظیفه شهرداری در این زمینه شد.

 عبدالله زاده : ناوگان اتوبوسرانی  نیازمند توجه جدی است

ندا عبدالله زاده خواستار توجه جدی  به وضعیت  ناوگان اتوبوسرانی  شد .

وی با بیان اینکه  با توجه به استفاده از  ناوگان حمل و نقل عمومی  مخصوصا شهروندان محلات جنوبی و  با توجه گرمای طاقت فرسای تابستان بوشهر  ،شهروندان از وضعیت  سیسستم  سرمایش اتوبوسها گلایه مند هستند درخواست دارم شهرداری و سازمان اتوبوسرانی   برنامه ریزی برای برای کولردار کردن و بهسازی  ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار خود قرار دهد .

عبدالله زاده در ادامه  گفت  با  بهسازی خیابان لیان شرقی و غربی بوشهرشاهد  تغییر بسیار زیبای این خیابان هستیم که با رضایت مندی شهروندان مواجه  شده است  اما این خیابان تبدیل به  محل رفت و آمد ماشین و متورسیکلت شده که باعث بهم خوردن نظم  آن شده  است با توجه  به هزینه  بسیار زیادی که برای  خیابان شده است درخواست دارم  در این زمینه  شهرداری یک  فکر اساسی  برای جلوگیری از رفت آمد وسایل نقلیه و پیش بینی  رفع مشکل  کسبه  این خیابان داشته باشد.

گرشاسبی : محل خاص شنا آقایان  دیده شود

رییس کمیسیون باkوان شورا با توجه به  فصل تابستان و استفاده شهروندان از دریا خواستار اختصاص یک مکان خاص جهت  شنا آقایان شد .

وی با بیان اینکه با توجه به  در دست تعمیر بودن پلاژ آقایان  تا زمان  راه اندازی این پلاژ یک یا دو محل جهت استفاده آقایان مشخص شود .

گرشاسبی همچنین خواستار تسریع  در روند برخی پروژههای عمرانی  شهرداری که با کندی مواجه هستند شد .

قادریان : به  وضعیت  پارک فاطمیه  توجه جدی شود

غلامرضا قادریان  خواستار رسیدگی به وضعیت روشنایی و سرویس بهداشتی پارک فاطمیه  شد وی با بیان اینکه این پارک به دلیل قرار گرفتن در خیابان امام خمینی  مورد استفاده  تعداد زیادی  شهروندان است اما از وضعیت روشنایی مناسبی برخوردار نیست و سرویس بهداشتی آن هم مدتها است که بسته است  و فاقد  وسایل بازی نیز  می باشد درخواست دارم  شهرداری  یک رسیدگی به وضعیت این  پارک داشته باشد .

گورکی : دستفرشان  سطح  شهر ساماندهی شوند

اصغر گورکی خواستار ساماندهی دستفروشان و شناسنامه کردن آنها در سطح شهر شد

وی با بیان اینکه دستفروشان از اقشار  آسیب پذیر جامعه هستند و عده ای برای گذران  زندگی چاره ای جز دستفروشی ندارند  از همین رو درخواست دارم این  دست فروشان خصوصا در ساحل ساماندهی شوند .

نماینده شورا در کمیته ساماندهی شهرداری  با توجه به عدم  عقد قرار داد با کیوسکها ی سطح شهر به دلیل درخواست  تجدید نظر در نرخ اجاره بها آنها  در صحن شورا خواستار  تعیین تکلیف  نرخ  اجاره بها کیوسکها  شد .

Visited 1 times, 1 visit(s) today