۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان بوشهر/سرمایه گذاری  ۲۰۰ میلیارد تومان در طرح آبرسانی
۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان بوشهر/سرمایه گذاری  ۲۰۰ میلیارد تومان در طرح آبرسانی

خبر استان: استاندار بوشهر گفت: برای کاهش هدر رفت آب از شبکه آبرسانی بوشهر و تجهیز این شبکه به سامانه‌های نوین و پیشرفته ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری صبح یکشنبه در نشست با مسئولان شورای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و نقشی مهم در راستای شناسایی مشکلات و انتقال آنها و تلاش برای تامین نیازها و رفع مشکلات مردم دارند.

وی بر ضرورت استفاده از مشارکت شوراهای اسلامی در تصمیم‌گیری‌های مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: به‌منظور رفع مشکل ساختمان شورای اسلامی استان بوشهر، یک بنا در بافت تاریخی بوشهر مرمت و بازسازی شده و به این نهاد اختصاص خواهد یافت.

استاندار بوشهر یکی از مشکلات اساسی در استان بوشهر را کمبود منابع آبی عنوان کرد و افزود: شاهد هدررفت بالایی در خطوط آبرسانی استان بوشهر هستیم که نوسازی و بهسازی این شبکه‌ها ضروری است.

۷۰

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی خطوط آبرسانی استان هزینه خواهد شد و سامانه‌های نوین و پیشرفته در شبکه آبرسانی استان ایجاد می‌شود.

سالاری از ساخت و راه‌اندازی مخازن آب آشامیدنی در همه روستاهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۱۰ درصد از بودجه شرکت آبفا برای ساخت و توسعه مخازن ذخیره آب تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: به منظور ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر ۱۲ درصد اعتبارات عوارض آلایندگی به این بخش تخصیص خواهد یافت که امیدواریم با همکاری و تلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نتایج مورد نظر در این زمینه برسیم.

استاندار بوشهر از تدوین آیین‌نامه جدید ته‌لنجی خبر داد و اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از برنامههای مهم در کشور است که نیازمند مشارکت جدی است و حذف قاچاق نقش مهمی در توسعه تولید داخلی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه کالاهای ته‌لنجی لنج‌‌های تجاری و سفاری باید ضابطه‌مند و قانونمند شود، تصریح کرد: طرح قانونمند شدن ته‌لنجی در دولت ارائه می‌شود و پس از تصویب نقش مهمی در رونق اقتصادی مناطق ساحلی و مرزنشینان خواهد داشت.

۷۱

سالاری از توسعه زیرساخت‌های درمانی و افزایش تحت‌های بیمارستانی در استان بوشهر خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های مورد نظر، ۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های این استان افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان ۱۸۰ تخت‌خوابی در بوشهر آغاز شده است و هسته‌ای بوشهر با ۹۰ تخت بیمارستانی نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

۷۲

Visited 2 times, 1 visit(s) today