تسریع در روند احداث نیروگاه بوشهر۲ /گشایش مسیر ورود تکنولوژی ساخت نیروگاه اتمی به کشور
تسریع در روند احداث نیروگاه بوشهر۲ /گشایش مسیر ورود تکنولوژی ساخت نیروگاه اتمی به کشور

خبر استان:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی :اکنون که بعد از توافق برجام قصد احداث دومین نیروگاه اتمی بوشهر را داریم انتظار می رود همکاری ها با سایر کشورهای توسعه یافته نیز گسترش یابد.

به گزارش خبر استان،احمد شوهانی با اشاره به تأثیر لغو تحریم‌ها در احداث نیروگاه بوشهر۲ گفت: قطعا لغو تحریم ها در ساخت نیروگاه بی تأثیر نخواهد بود و اکنون راحت تر می توانیم سوءظن هایی که در سطح بین المللی نسبت به ما وجود داشت را از بین ببریم.

نماینده مردم ایلام، ایوان و شیروان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در گذشته کشورهای غربی سوءظن هایی نسبت به نیروگاه های اتمی ایران داشتند از این رو تأخیر بسیاری در ساخت اولین نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفت و برای احداث آن بسیار تحت فشار قرار گرفتیم تا به پایان رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از به نتیجه رسیدن برجام موقعیت بهتری برای ساخت نیروگاه دوم بوشهر پیدا شده است، گفت: توافق برجام باعث شده سوءظن ها نسبت به فعالیت های هسته ای ایران کم شده و سنگ اندازی های سابق را برای اجرای احداث پروژه جدید نیروگاه اتمی بوشهر نداشته باشیم.

شوهانی ادامه داد: زمان احداث نخستین نیروگاه اتمی بوشهر در مضیقه قرار گرفتیم و هزینه های سنگین مالی و سیاسی بر کشور وارد شد تا توانستیم آن را به اتمام برسانیم که همان زمان همکاری های روسیه با ایران برای پیشبرد روند احداث این نیروگاه بسیار مثمر ثمر بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که بعد از توافق برجام قصد احداث دومین نیروگاه اتمی بوشهر را داریم انتظار می رود همکاری ها از روسیه به سایر کشورهای توسعه یافته نیز گسترش یابد و از تکنولوژی های دیگران نیز در زمینه ساخت آن بهره ببریم./خانه ملت