توافق اولیه احداث منوریل میان شهرداری بوشهر و شرکت کره ای +تصویر
توافق اولیه احداث منوریل میان شهرداری بوشهر و شرکت کره ای +تصویر

خبر استان:علاوه بر احداث منوریل در بندر بوشهر که در اولویت مذاکرات شهردار بوشهر و شرکت کره ای بود، دو طرف درباره احداث هتل پنج ستاره و مرکز تجاری بین المللی در مرکز استان به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبر استان، یک شرکت کره ای که با هدف سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مختلف به  ایران سفر کرده بودند ، با حضور در شهرداری بوشهر، با شهردار بندر بوشهر درباره احداث خط منوریل شهری مذاکره و گفتگو کردند. 
اعضای این هیئت کره ای پس از بازدید از نقاط مختلف شهر بوشهر و بررسی چگونگی احداث خط منوریل و ایستگاه های آن، آمادگی خود را جهت اجرای این پروژه شهری اعلام کردند. 
همچنین در این نشست جهت انجام پروژه های دیگر توسعه شهری از جمله مرکز تجاری بین المللی و هتل پنج ستاره مذاکرات سازنده و مطلوبی صورت گرفت. 
در ابتدای سالجاری غلامعلی میگلی‌نژاد، شهردار بوشهر خبر از برنامه شهرداری مرکز استان جهت اجرای منوریل در بندر بوشهر داده بود. 
گفتنی است منوریل به سیستم حمل و نقلی اطلاق می شود که در آن حمل مسافر و بار با استفاده از حرکت بر روی یک ریل  بتنی و در ارتفاع صورت می گیرد به همین دلیل تداخل کمتری با سایر سامانه های حمل و نقل خواهد داشت. 
امروزه منوریل یکی از سامانه های حمل و نقل ریلی همگانی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نظیر چین، مالزی، آلمان، آمریکا، استرالیا و ژاپن محسوب می شود. 
منوریل از لحاظ عملکرد، زیبایی و ایمنی از مطلوبیت بالایی در سطح دنیا برخوردار می باشد. 
یکی از مهمترین اهداف ساختن خطوط منوریل شهری در دنیا، جابه جایی مسافر به صورت اقتصادی و با حداکثر ایمنی می باشد.