خبر استان:مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: از مجموع ۲۹۶ فقره شکایت مردمی علیه دستگاه های دولتی این استان ۲۰۶ مورد آن منجر به سازش شد.
به گزارش خبر استان، عباس قلی پور روز یکشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی استان بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: مابقی شکایت ها نیز روند بررسی آنها بر مدار قانون و با سرعت مناسبی درحال انجام است.
وی یادآورشد: در راستای احقاق حقوق مردم رسیدگی به شکایت ها با دستور استاندار بوشهر مبنی بر تشکیل کمیته رسیدگی به شکایت های مردمی انجام شده است.
قلی پور در ارتباط با اختلافات دستگاه های اجرایی استان بوشهر نیز گفت: تاکنون ۱۱۸پرونده برای رفع اختلاف به استانداری ارجاع شده که ۱۰۳ مورد آن رسیدگی و ۱۰ مورد آن نیز در حال رسیدگی و مابقی نیز در آینده مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی افزود: ۱۰۳ مورد رفع اختلاف بین دستگاه ها با تعامل بین دستگاهی حل شده که در غیر این صورت باید هزینه های دادرسی، هزینه احتمالی توقیف اموال، پرداخت حق الوکاله را متحمل می شدند.
این مقام مسوول گفت: تمام ۱۰۳ رفع اختلاف بین دستگاه در دو نشست دو تا سه ساعته حل شده که این نشان از ظرفیت تعاملی خوب دستگاه ها است.
قلی پور ادامه داد: بطور میانگین ماهانه ۳۰ پرونده دستگاه های اجرایی از استانداری مشاوره می گیرند که ۸۰ درصد آن مربوط به دستگاه های اجرایی و مابقی آن مربوط به کارکنان است.
وی تاکید کرد: تعامل خوبی بین حوزه حقوقی استانداری و دستگاه های اجرایی استان بوشهر پیش آمده که این امر در کنار همکاری خوب محاکم قضایی و دادگستری باعث رفع بسیاری از مشکلات شده است..ایرنا