خبر استان:یکی از کاربران صفحات اجتماعی در اقدامی از معرفی جالب شهید آوینی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبر استان: یکی از کاربران صفحات اجتماعی در اقدامی از معرفی جالب شهید آوینی در فضای مجازی خبر داد. وی در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشت:

یک اتفاق بسیار جالب: عکسی که در سالگرد شهادت #سید_مرتضی_آوینی منتشر کردم، با این کامنت مواجه شد: «رحمه الله، و هنیئا له الشهاده» یعنی «خدا رحمتش کند و شهادت گوارای وجودش». از این به بعد فقط ترجمه نوشته ها با این #بانوی_فرهیخته_عرب_زبان را می نویسم. البته تمام کامنت ها زیر همان پست موجودند.
 
پرسیدم: آیا شما شهید آوینی را می شناسید؟
 
 
پاسخ داد: تصویر او را در حساب های کاربری زیادی دیده ام. (تأثیرات عجیب تغییر #عکس_پروفایل !) و ادامه داد: دوست دارم بیشتر درباره او بدانم، ولی متأسفانه تمام مطالبی که در این باره وجود دارد به #زبان_فارسی است و من نتوانستم به جز این که ایشان شهید هستند، معلومات دیگری کسب کنم. 
راست می گفت، واقعا مطلبی به #زبان_عربی درباره معروفترین شهید ما نبود و من تنها توانستم ترجمه خلاصه یکی از مقالات سینمایی او را پیدا کنم و لینکش را بفرستم.
 
پس از دو سه روز نوشت: مقاله زیبایی بود که به شیوه ای فوق العاده نگاشته شده بود، ولی احتیاج به دقت و تأمل در تک تک کلمات داشت، خصوصا برای کسانی که به حوزه #تولیدات_سینمایی_و_تلویزیونی علاقه دارند. 
 
و اضافه کرد: بیشترین بخشی که توجه مرا جلب کرد، آنجا بود که می گفت: « برخلاف آنچه عموماً نقل می شود، فیلم بازآفرینی یا بازتاب واقعیت نیست؛ بازتابی است از درون فیلم ساز. #فیلمساز با استفاده از شیوه ها و تمهیدات گوناگون که در مجموع تکنیک فیلمسازی نامیده می شود، سعی دارد که تماشاگر را مسحور و مفتون و از خود بیخود کند. این کار فی نفسه با تفکر و تذکر و رجوع به فطرت ثانوی در تناقض است و نوعی غوطه خوردن در سراب تصورات موهوم نفس است. » 
بعد ادامه داد: این مشکلی است که الان از آن رنج می بریم. امیدوارم همه #فیلمسازان_مسلمان و علاقمندان به #سینما و تلویزیون، از محتوای این مقاله مطلع شوند تا نسلی بسازیم از مسلمانان واقعی که قادر به دفاع از اسلام باشند و با کسانی که چهره اسلام را خدشه دار می کنند و مردم را از حقیقت دور نگه می دارند، مقابله نمایند.
 
 
من که از دقت نظر و فهم سرشار این #بانوی_مسلمان به وجد آمده بودم فقط تشکر کردم، اما چند روز بعد پیشنهاد دادم: کاش شما بخش هایی از این مقاله رابه زبان عربی در صفحه خودتان منتشر کنید تا شهید آوینی را به اهالی فرهنگ و هنر بشناسانید.
 
نمی دانید امروز وقتی چهره دلربای مرتضای عزیزم را در صفحه ایشان دیدم، چقدر خوشحال و ذوق زده شدم!
 
و حالا از خود می پرسم: واقعا برای نشر #اندیشه_های_ناب_انقلابی #سید_مرتضی چه کرده ایم؟!؟
منبع:فرهنگ نیوز
Visited 1 times, 1 visit(s) today