به گزارش ندای استان،غفلت از توسعه محور اهرم، فراشبند نه تنها فرصتهای اقتصادی را از شهرستان تنگستان سلب کرده، بلکه مانع از رشد و توسعه شهری اهرم و افزایش رفاه عمومی در این شهر شده است.
این جاده میتواند تجارت و رفتوآمد را برای اهرمی ها تسهیل کند، اما به دلیل خطر سقوط سنگ های کوهستانی و نبود استاندارد کافی، بسیاری از رانندگان ترجیح میدهند از مسیرهای طولانیتر استفاده کنند.
جاده اهرم، فراشبند ردیف بودجه مستقل ندارد
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان بوشهر، گفت: جاده اهرم به فراشبند تاکنون ردیف بودجه جداگانهای ندارد و در حال حاضر با اعتبارات استانی و سازمان راهداری پیش می رود.
فرزاد رستمی با بیان اینکه ورود اعتبارات ملی، شرط اصلی اجرای کامل محور اهرم به فراشبند است، تصریح کرد: برای اجرای کامل محور اهرم به فراشبند و دریافت ردیف ماده ۲۳ در اختیار اداره کل راه و شهرسازی می باشد.
مسیر اهرم، فراشبند می تواند کریدور اصلی فارس به بنادر شود
رئیس شورای اسلامی شهر اهرم هم اظهار داشت: از گذشتههای دور، زایر خضرخان اهرمی، بزرگمرد تنگستانی، برای ایجاد این مسیر تلاشهای فراوانی کرد تا ارتباط مستقیم استان فارس با بنادر دلوار و بوشهر برقرار شود.
دهقاندوست اظهار داشت:این مسیر که از قلب تنگستان(شهر اهرم) عبور میکند، میراثی است که نسل به نسل منتقل شده و امروز با وجود باز بودن راه، نیازمند بازنگری اساسی از لحاظ فنی و ایمنسازی نقاط حادثهخیز است.
وی افزود: با توسعه و اصلاح این محور مواصلاتی، میتوان آن را به یکی از پرترددترین و استراتژیکترین جادههای جنوب کشور تبدیل کرد تا بخش مهمی از استان فارس به راحتی به بنادر دلوار و بوشهر متصل شود و فرصتهای اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی ایجاد گردد.
نماینده دشتی و تنگستان پاسخ نداد
خبرنگار فارس در راستای پیگیری موضوعات مطرحشده توسط شهروندان و با هدف روشن شدن افکار عمومی، طی چند نوبت با نماینده مردم دشتی و تنگستان از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک ارتباط برقرار کرد، اما تاکنون پاسخی از سوی وی دریافت نشده است.
این در حالی است که افکار عمومی انتظار دارند نمایندگان در برابر پرسشها و دغدغههای مردم پاسخگو باشند.
- منبع خبر : فارس






