به گزارش ندای استان،محمد جواد بازدرهوا روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این دستاورد نتیجه تلاشهای مستمر برای بهبود خدماترسانی به بیمهشدگان و بازنشستگان و کارفرمایان است.
وی یادآورشد: اجرای طرحهایی مانند «میز خدمت حضوری و غیرحضوری» و رسیدگی به موقع به درخواستها و شکایات، نقش کلیدی در جلب رضایت ۹۷ درصدی مراجعان داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهرگفت: هم اینک ۲۲ هزار و ۳۲۱ کارگاه فعال تحت پوشش ۶۰ هزار میلیارد ریال به این اداره کل بدهکار هستند.
بازدرهوا افزود: همچنین بدهی معوق و قطعی دستگاههای اجرایی به این سازمان یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به بدهیهای معوق کارفرمایان و دستگاههای اجرایی، از آنان خواست تا برای تحقق رسالت اصلی سازمان در ارائه خدمات مطلوب، نسبت به تسویه سریع این بدهیها اقدام کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: این درخواست بهویژه در شرایط کنونی که تامین منابع مالی برای ادامه خدمات به بیمهشدگان حیاتی است، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
بازدرهوا افزود: تامین اجتماعی استان بوشهر با ۱۵ شعبه اصلی، هشت شعبه اقماری و ۶ کارگزاری، خدمات خود را به جامعه تحت پوشش ارائه میدهد.
وی با اشاره به آمار بیمهشدگان و مستمریبگیران اظهار کرد: شمار بیمهشدگان اصلی تأمین اجتماعی در استان بوشهر ۳۱۰ هزار و ۸۱۲ نفر است و ۵۲ هزار و ۶۳۰ نفر نیز مستمری دریافت میکنند.
بازدرهوا ادامه داد: همچنین شش هزار و ۴۷۹ نفر از این افراد، بازنشستگان پیش از موعد هستند که ۲۳ درصد از کل بازنشستگان استان بوشهر را تشکیل میدهند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر، یکهزار و ۲۶۵ نفر از این اداره مقرری بیمه بیکاری دریافت میکنند، علاوه بر این، ضریب پشتیبانی تأمین اجتماعی استان ۷.۱۶ و میزان پوشش بیمهای ۸۲ درصد است که نشاندهنده گستردگی خدمات این سازمان در این استان است.