از هزینه درمان نازایی و بیماران صعب العلاج تا کمک هزینه اهدای کلیّه
از هزینه درمان نازایی و بیماران صعب العلاج تا کمک هزینه اهدای کلیّه
ندای استان:مدیرکل بیمه سلامت بوشهر می گوید: ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش این بیمه در استان که جزو دهک های زیر 5 هستند، به صورت رایگان بیمه شده‌اند

به گزارش ندای استان،داراب بارگاهی در نشست خبری به مناسبت سی امین سال تاسیس بیمه سلامت اظهار کرد: ۴۸۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین جمعیت مربوط به دشتستان و کمترین در عسلویه است.

بارگاهی گفت: تعهدات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج افزایش یافته و هزینه های متقبل شده از پنج بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به پرداخت هزینه درمان نازایی تا سقف ۹۰ درصد هزینه بیماران یادآور شد: زوج‌های نابارور تا سن ۴۹ سالگی می توانند از خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری تا سه دوره در هر سال زیر چتر بیمه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین از افزایش کمک هزینه به اهداکنندگان کلیه خبر داد و بیان کرد: این رقم از ۴۰ میلیون تومان در سال قبل، به ۸۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته بارگاهی، پارسال هزینه های پرداختی بیمه سلامت در بوشهر ۴۴۲ میلیارد تومان بود و این رقم تا نیمه نخست امسال ۱۴۲ میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه ادعا داریم فردی بدون بیمه درمانی در استان نیست خاطرنشان کرد: طی چندسال اخیر، بیمه سلامت متولی بیمه همگانی بوده و اقدامات گسترده ای برای زیرپوشش بردن افراد فاقد بیمه انجام داده است، اگر فردی به هردلیلی فاقد بیمه است، می تواند از طریق سامانه بیمه سلامت به نشانی Csp.ihio.gov.ir bimehsalamatiranian.ir یا شماره‌گیری کد #۱۶۶۶* می توانند زیرپوشش قرار بگیرند.

Visited 4 times, 4 visit(s) today