حماسه نادر در خلیج فارس
حماسه نادر در خلیج فارس
ندای استان:۱۶ مهر، سی و هفتمین سالگرد شهادت حماسه آفرینان خلیج فارس، شهید نادر مهدوی و همرزمانش در نبرد رویاروی با آمریکا در مهر ماه ۱۳۶۶ است.

به گزارش ندای استان،در پی تحرکات تنش آفرین آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای و جهانی او در خلیج فارس و ادامه حمله به نفت کش‌ها و سکو‌های نفتی ایران در خلیج فارس ساعت ۲۲ شب  ۱۶ مهر نیرو‌های دریایی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در قالب ناوگروه ذوالفقار  به نبردی مستقیم و رودرو به مقابله نیرو‌های آمریکایی پرداختند.
درگیری بالگرد‌های آمریکایی با قایق‌های تندرو ایران در ۱۸ مایلی جزیره فارسی شروع شد. ۹ دریادل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی نادر مهدوی با قایق‌های تندرو در این نبرد رودر رو شرکت داشتند.
 بعد از آنکه حدود دو ساعت قایق‌ها در غرب جزیره فارسی مشغول گشت زنی بودند، ناگهان هلی‌کوپتر‌های امریکایی، که تا ۲۰۰ متری قایق‌ها نزدیک شده بودند، به قایق‌ها تیراندازی می‌کنند. بلافاصله نیرو‌های ایرانی به مقابله با آنان می‌پردازند. یکی از  نیرو‌های ایرانی با یک موشک استینگر بالگرد آمریکایی را هدف قرار می‌دهد و بعد از سه ثانیه بالگرد در هوا منفجر می‌شود.
بعد از آن قایق‌ها موردهجوم مجدد و وسیع حدود ۵ فروند هلی‌کوپتر قرار می‌گیرند که همگی آنها مورداصابت موشک قرار گرفته و آتش می‌گیرند. نیرو‌های ایرانی به داخل دریا پرتاب می‌شوند. هلی‌کوپتر‌های امریکایی به مدت یک ساعت و نیم شلیک‌ها را ادامه می‌دهند.
 در این نبرد نابرابر نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فیض شهادت نائل آمدند.
Visited 2 times, 2 visit(s) today