صادرات بیش‌از ۵ میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس
صادرات بیش‌از ۵ میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس
ندای استان:مدیرکل گمرک منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس با بیان این‌که گمرک این منطقه پیشتاز صادرات در بین گمرکات کشور است، گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش‌از ۵ میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش ندای استان،جعفر وندا با اشاره به عملکرد شش ماهه گمرک منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس به‌عنوان دروازه اقتصادی کشور گفت: این گمرک با صادرات ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در شش ماه نخست امسال، بیشترین سهم را در صادرات کشور به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این آمار نشان‌دهنده رشد ۸ درصدی صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.
مدیر کل گمرک منطقه انرژی اقتصادی پارس بوتان، پروپان، گاز مایع، پلی اتیلن سبک و سنگین، نفتا، اوره و آمونیاک و نفتا را از جمله کالا‌های صادراتی از این گمرک عنوان کرد که به کشور‌های چین، هند، پاکستان، سریلانکا و امارات متحده عربی صادر شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس اضافه کرد: علاوه بر این ترانزیت خارجی به مقصد این گمرک نیز رشد چشمگیری داشته است و محصولات دیگر کشور‌ها از طریق مرز‌های غربی با کامیون وارد کشور شده و پس از طی مراحل قانونی از طریق گمرک منطقه ویژه پارس به کشور‌های هدف منتقل می‌شوند.
وندا گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که ترانزیت خارجی به مقصد این گمرک از نظر وزن هزار و ۵۲۲ درصد و از نظر ارزش ۹۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
وی به به میزان رشد درآمد گمرک منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس نیز اشاره کرد و گفت: درآمد این گمرک با رشد ۸۶ درصدی به رقم هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان رسیده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس همچنین بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌های جدید در گمرک مجتمع بندری پارس، ظرفیت‌های پذیرش و صادرات محموله‌های گمرکی به بیش‌از دو برابر افزایش یافته است.

Visited 2 times, 2 visit(s) today
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما