بلاتکلیفی ۱۷ ساله خانه امید بازنشستگان بوشهر
بلاتکلیفی ۱۷ ساله خانه امید بازنشستگان بوشهر
ندای استان: کروبی گفت:احداث شهرک آسا که مخفف آرامش، سلامت و آسایش است، از طرح‌های پیش بینی شده برای استان بوشهر است که نیازمند موافقت استاندار می باشد.

به گزارش ندای استان،غلامحسین کروبی در نشست خبری اظهار کرد: بوشهر تنها استانی در کشور است که خانه های امید یا مهر ویژه بازنشستگان ندارد، درحالی که در برخی استان ها مثل اصفهان و فارس حتی شهرستان های شان نیز چنین فضایی را برای بازنشسته ها ایجاد کرده اند.

کروبی افزود: در سفر دوم ریاست جمهوری قبل، تفاهم نامه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خانه امید در بوشهر بین صندوق بازنشستگی و استاندار فعلی منعقد شد، اما اراده ای برای اجرای آن نبود و ادارات راه و شهرسازی و شهرداری بوشهر برای تامین زمین مناسب همکاری نکردند.

وی یادآور شد: این درحالی است که ۱۷ سال پیش در دولت احمدی نژاد این پروژه برای بوشهر مصوب و اعتبارش هم هرسال پیش بینی می گردد تا بازنشسته ها محلی برای دورهمی، توانمندسازی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شان داشته باشند.

پیشنهاد شهرک آسا، نیازمند موافقت استاندار

مدیرعامل «بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر» ادامه داد: شهر و محیط دوستدار سالمند از نیازهای این گروه است و بر اساس سند ملی سالمندان همه دستگاه‌های اجرایی باید به این مهم توجه کنند.

کروبی اظهار کرد: بوشهر نهمین استان کشور به شمار می رود که که به عنوان دوستدار سالمند انتخاب شده، این در حالی است که مکانی که سالمندان بتوانند در آن گردهمایی داشته باشند وجود ندارد.

وی اضافه کرد: احداث شهرک آسا که مخفف آرامش، سلامت و آسایش است، از طرح‌های پیش بینی شده برای استان بوشهر است که نیازمند موافقت استاندار می باشد.

غلامحسین کروبی یادآور شد: این مجموعه در جوار منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و کنار مجموعه بوشهر مال در نظر گرفته شده و شامل واحدهای توانبخشی، بهداشتی، حوزه سلامت، نگهداری، استخر، مکان‌های فرهنگی و آموزشی است. تنها موافقت استاندار باقی مانده و با ظرفیت صندوق های بازنشستگی کشور، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح که اعتباراتی به این منظور دارند، می توان این شهرک را با کیفیت خوبی بنیان نهاد.

وی ابراز امیدواری کرد: استاندار بوشهر تا زمانی که بر مسند مسئولیت است با این مهم موافقت کند.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر با اعلام اینکه تقریبا ۱۰ درصد جمعیت بوشهر سالمندان هستند، بیان کرد: این استان هرچند جزو استان های جوان می باشد، اما حدود ۱۰۷ هزار سالمند دارد و جمعیت هم در مسیر پیری است، از این رو باید به نیازمندی های این گروه بیشتر توجه شود.

Visited 5 times, 5 visit(s) today