نایاب شدن واکسن آنفولانزا در بوشهر
نایاب شدن واکسن آنفولانزا در بوشهر
ندای استان:درحالی که زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا در حال اتمام است، این واکسن در بوشهر نایاب شده است.

به گزارش ندای استان،همزمانی فصل پاییز، بازگشایی مدارس و نزدیکی به پیک سرماخوردگی، همیشه تقاضای شهروندان را برای خرید و دریافت انواع واکسن آنفلوانزا بالا می‌بَرد.

در همین خصوص، پزشکان نیز توصیه می کنند از اواسط شهریور تا آخر مهرماه، مناسب ترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا است تا از پیک بیماری در فصل سرما پیشگیری کند.

اما بسیاری از شهروندان استان بوشهر با اشاره به اینکه زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا درحال اتمام است، نسبت به نایاب شدن واکسن در داروخانه ها گلایه دارند.

این مشکل برای برای بیماران در معرض خطر و حساس که سالیان قبل واکسن می زدند بیشتر اهمیت دارد، ولی این روزها مراجعه به همه داروخانه های بوشهر برای واکسن آنفولانزا بی نتیجه است.

داروخانه ها: فقط یک مرحله واکسن توزیع شد

متصدیان داروخانه های بوشهر می گویند: یک مرحله واکسن های هلندی و فرانسوی در اواخر شهریور توزیع شده و با فروش آنها، اکنون واکسن آنفولانزا نایاب است.

تنها در صورتیکه متقاضیان شانس بیاورند واکسن ایرانی می تواند در اختیارشان قرار بگیرد که آن هم به دلیل استقبال پایین، در سفارش داروخانه ها نیست.

گفتنی است نرخ واکسن ها در زمان عرضه محدودشان در داروخانه های بوشهر برای نوع هلندی ۴۰۰ هزار تومان و فرانسوی ۳۵۰ هزار تومان بود.

پییگر مرحله دوم واکسن در بوشهر هستیم

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نایاب شدن واکسن آنفولانزا را تایید کرد.

ساسان زائری در گفتگو با «خلیج فارس» اظهار داشت: یک مرحله سهمیه کشوری به استان اختصاص یافت و حدود سه هفته پیش در میان داروخانه های شهر بوشهر توزیع شد، اما نیاز به این واکسن بیشتر از سهمیه بود و اکنون به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به زمان طلایی تزریق این واکسن تا آخر مهرماه، بیان کرد: با سازمان غذا و داروی کشور نامه نگاری شده تا واکسن های آنفولانزا و گارداسیل که در بوشهر کمیاب شده، تامین شود. البته این موضوع کشوری است و قطعا با تامین محموله جدید واکسن، بوشهر هم سهمیه موردنظر را دریافت می کند.

Visited 6 times, 1 visit(s) today