دفتر منطقه آزاد بوشهر تعطیل شد؟!
دفتر منطقه آزاد بوشهر تعطیل شد؟!
ندای استان:مدتی است دفتر منطقه آزاد بوشهر تعطیل و در آن بسته شده است.

به گزارش ندای استان،منطقه آزاد بوشهر که تنها منطقه آزاد در محدوده مرکز استان های کشور می باشد، سال ۱۳۹۹ مصوب شد.

بهمن ۱۴۰۰ نیز حسین عربیان به عنوان مدیر اجرایی آن منصوب شد، فردی که غیربومی و مدیر پروازی بود.

در مردادماه ۱۴۰۲ بود که تابلوی منطقه آزاد بوشهر بالای درب منزلی در خیابان شهید عاشوری نشست تا بیم و امیدها درباره این طرح جدی تر شود.

در آبان سال گذشته نیز عربیان وعده داد که اساسنامه منطقه آزاد بوشهر و هیات مدیره منطقه آن تا پایان سال ۱۴۰۲ نهایی خواهد شد.

اما این وعده محقق نشد و در اردیبهشت سالجاری نیز مدیرکل دفتر بازرسی و حقوقی استانداری بوشهر خبر داد: مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر و همکاران وی پروازی هستند که این موضوع برخلاف دستور رییس جمهور است.

در تیرماه سالجاری نیز استاندار بوشهر در حاشیه گفتگو با «خلیج فارس» در پاسخ به سوالی درباره بی نتیجه ماندن منطقه آزاد گفت: «برای مدیریت اجرایی منطقه آزاد گزینه ما فردی بومی بود که به نتیجه نرسید و فردی منصوب شد که به دلیل پروازی بودن، وی را به استان راه نمی دهم.»

حالا چند هفته ای هست که درب دفتر منطقه آزاد بوشهر بسته و عملا فعالیت آن تعطیل شده است.

پاسخگویی نصف و نیمه مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر

درخصوص این موضوع با حسین عربیان مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر تماس گرفتیم.

وی دلیل تعطیلی دفتر منطقه آزاد را «کمبود نیرو» اعلام کرد و گفت: «نیروی زیادی نداریم و همان ها هم مشغول نهایی کردن اساسنامه هستند.»

عربیان درباره اینکه آیا اظهارات چندی پیش استاندار درباره جلوگیری از ورود وی به استان، در تعطیلی دفتر منطقه آزاد موثر بوده؟ اظهار کرد: «درباره شان نزول این اظهارنظر باید از استاندار سوال کنید، هرچند من نیروی وزارت کشور نیستم و از سوی دبیرخانه شورای مناطق آزاد منصوب شده ام. به شما هم توصیه می کنم بجای اظهارات، به اَفعال افراد کار داشته باشید!»

وی با بیان اینکه الان موقعیتم برای صحبت مناسب نیست، افزود: موضوعات منطقه آزاد مهم است و نیاز به مصاحبه ای حضوری است.

وقتی خبرنگار ما از عربیان پرسید که چون شما مدتهاست در بوشهر حضور نیافته اید، چه زمان امکان مصاحبه حضوری می باشد؟ بیان کرد: «با هادی حسینی از همکاران دفتر بوشهر هماهنگ می کنم که پاسخگوی شما باشند.»

با این حال اصرار خبرنگار ما مبنی بر گفتگوی حضوری با عربیان به اینجا ختم شد که «من برای پیگیری امورات منطقه آزاد در تهرانم و الان موقعیتم برای ادامه صحبت مناسب نیست!»

به نظر می رسد تعیین تکلیف اساسنامه، هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد بوشهر باید از اولویت های مهم دولت چهاردهم باشد تا مزیتی که تاکنون دستاوردی برای استان نداشته، به فرجام مشخصی برسد.

Visited 7 times, 1 visit(s) today