افتتاح دومین مدرسه انعطاف‌پذیر کشور در کنگان
افتتاح دومین مدرسه انعطاف‌پذیر کشور در کنگان
ندای استان:دومین مدرسه انعطاف‌پذیر کشور در مقطع ابتدایی در روستای لاور ده شهرستان کنگان استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ندای استان، این مدرسه به همت شرکت پتروشیمی آریا ساسول از شرکت‌های مستقر در منطقه پارس ساخته شده است.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، ضمن قدردانی از فعالیت‌های شرکت آریاساسول برای توسعه فرهنگی استان گفت: ارتقا جایگاه علمی استان بوشهر نتیجه مساعدت‌ها و محصول همکاری این صنعت است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول هم راه‌اندازی این نوع مدارس را سبب شکوفایی استعداد دانش آموزان بیان کرد و گفت: بهره‌گیری از این شیوه تدریس در ژاپن بسیار رایج است؛ بنابراین با توجه به دستاورد مثبت این روش آموزشی، شرکت آریاساسول تصمیم گرفت در راستای تحقق اهداف مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به راه‌اندازی دومین مدرسه انعطاف‌پذیر در استان بوشهر کند.

محمد رضا حیدر زاده افزود: امیدواریم این مدرسه دانش آموزانی را تربیت کند که در راستای ارتقا و سربلندی کشور گام بردارند.

مدرسه انعطاف پذیر تلاشی برای تحقق ارزش‌ها و اولویت‌های نظام آموزشی است. این مدارس به عنوان وظیفه اول باید موجبات پیشرفت فکری و علمی دانش آموزان را فراهم نمایند و با توجه به جنبه‌های مختلف رشد (جسمی شناختی و عاطفی) کودک و نوجوان مفاهیم مواد آموزشی را برای آنها تبیین کنند. مدرسه باید در این وظیفه خود عشق به یادگیری را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد و هدف عمده خود را بر محور یادگیری قرار دهد نه تعلیم صرف.

به عنوان وظیفه دوم نیز مدرسه باید مهارت‌های فردی و اجتماعی لازم را که برای زندگی آینده فرد ضرورت دارد به دانش آموز آموزش دهد و او را برای زندگی اجتماعی آینده آماده سازد.

Visited 11 times, 2 visit(s) today