هوای بوشهر جهنمی شد!
هوای بوشهر جهنمی شد!
ندای استان: گرما در بوشهر از 53 درجه عبور کرده و مصرف برق هم رکورد زده، در این شرایط استانداری مشابه امروز، برای چهارشنبه (20 تیر) هم مجددا دو ساعت زمان فعالیت ادارات بوشهر را کاهش داده است.

به گزارش ندای استان،محمدرضا انصاری کارشناس هواشناسی استان خبر داد: بر اساس رصد ایستگاه‌های هواشناسی در شبانه‌روز گذشته دمای هوای شبانکاره دشتستان ۵۳٫۲ درجه ثبت و گرم‌ترین نقطه استان معرفی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، تا پنج‌شنبه هفته جاری (۲۱ تیر) دمای هوا به‌شدت افزایش می‌یابد و شرجی در شهرهای ساحلی بیشتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این شرایط و وضعیت آب‌وهوایی از تردد در ساعات گرم روز پرهیز و راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

کاهش ساعت کار ادارات استان ادامه می یابد

جعفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر هم در ابلاغیه ای اعلام کرد: به سبب افزایش دمای استان و شدت گرما برای مدیریت مصرف برق فردا چهارشنبه ۲۰ تیر ماه ساعت کاری ادارات استان بوشهر از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح تعیین می‌شود.

این تصمیم برای امروز (سه شنبه) هم اجرایی شده بود.

مصرف برق رکورد زد

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان بوشهر نیز گفته: در این استان نیز افزایش دما و افزایش رطوبت باعث شدت گرفتن افزایش مصرف برق شده و دیروز در اوج مصرف به ۲ هزار و ۳۳۱ مگاوات یعنی ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال رسید.

حشمتی با اشاره به این‌که ۷۰ درصد برق مصرفی در استان در بخش خانگی و لوازم سرمایشی است، گفت: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم در حوزه مدیریت مصرف در هفته‌های پیش‌رو که اوج شدت گرما و اوج مصرف برق است، صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

Visited 10 times, 1 visit(s) today