ترفند جدید کلاهبرداران به بهانه نذری
ترفند جدید کلاهبرداران به بهانه نذری
ندای استان:قاسمی گفت: در مواردی نیز در پوشش ارائه برنامه دانلود رایگان نوا‌های محرمی و موسیقی‌های مذهبی و مداحی یا فروش اینترنتی اقلام عزاداری این ماه‌ها نظیر کتیبه و پرچم، لینک‌های جعلی را برای شهروندان ارسال می‌کنند.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد از باز کردن و ورود به لینک‌های دریافتی با منابع ناشناس از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به آغاز دهه اول محرم، متاسفانه مشاهده می‌شود که مجرمین سایبری با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم، پیام‌هایی حاوی لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی یا بصورت پیامکی ارسال و تلاش می‌کنند با فریب مومنین عزادار، بخشی یا تمام سرمایه آنان را در قالب دروغین کمک به تکایا و مواکب و یا تهیه و توزیع غذا و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، کلاهبرداری کنند.

قاسمی بیان کرد: در مواردی نیز در پوشش ارائه برنامه دانلود رایگان نوا‌های محرمی و موسیقی‌های مذهبی و مداحی یا فروش اینترنتی اقلام عزاداری این ماه‌ها نظیر کتیبه و پرچم، لینک‌های جعلی را برای شهروندان ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا آماده دریافت گزارش شهروندان درخصوص موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir هستند، تاکید کرد واریز اینترنتی وجوه مربوط به نذورات به شماره حساب هیأت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده، دانلود هرگونه ادعیه یا نوا‌های مذهبی از سایت‌های معتبر و خرید اقلام و ملزومات عزاداری به صورت حضوری از فروشگاه‌ها در کنار باز نکردن لینک‌های دارای منابع ناشناس، در کاهش آسیب پذیری کاربران و پیشگیری از ضرر و زیان آنها، تاثیر بسیاری دارد.

Visited 3 times, 1 visit(s) today