نصب پیشرفته‌ترین سامانه کمک بازرسی جهان در فرودگاه عسلویه
نصب پیشرفته‌ترین سامانه کمک بازرسی جهان در فرودگاه عسلویه
ندای استان:در حال حاضر هیچ یک از فرودگاه های کشور موفق به نصب چنین سامانه مدرن و پیشرفته ای نشدند.

به گزارش ندای استان، مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه از نصب پیشرفته ترین و به روزترین سامانه کمک بازرسی (ایکس ری) جهان برای اولین بار در کشور و این فرودگاه خبر داد.

«مجید حاجوند» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این سامانه که از هوش مصنوعی بهره می برد موجب ارتقاء ضریب ایمنی و امنیت در فرودگاه می شود.

وی با اشاره به دستورالعمل دولت مبنی بر تجهیز فرودگاه های سراسر کشور به این سامانه مهم و به روز دنیا افزود: در حال حاضر هیچ یک از فرودگاه های کشور موفق به نصب چنین سامانه مدرن و پیشرفته ای نشدند.

حاجوند گفت: این سامانه بسیار مهم با تلاش های منطقه ویژه پارس خریداری و در این فرودگاه نصب شده است.

وی با بیان این که سامانه ایکس ری نصب شده در فرودگاه خلیج فارس پیشرفته است، بیان کرد: این سامانه از ۲ منبع «هایمن» (HEIMANN – این نوع سیستم بازرسی به عنوان یک راهکار امنیتی پیشرفته، با استفاده از تکنولوژی مدرن ایکس ری، می‌تواند بهبود قابل توجهی در فرآیند بازرسی و کنترل بسته‌بندی‌ها و اجسام حمل و نقلی ایجاد می‌کند) و همچنین «هوش مصنوعی» استفاده می‌کند که قادر به تشخیص هر گونه مواد منفجره، مواد مخدر، انواع سلاح و سایر موارد است.

حاجوند تصریح کرد: این سامانه ضمن افزایش سرعت عمل و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان و مسافران، موجب ارتقاء امنیت و ایمنی فرودگاه و پروازها می شود.

Visited 8 times, 1 visit(s) today