از سهم ۵۰ درصدی بومیان در پارس جنوبی کوتاه نمی‌آییم
از سهم ۵۰ درصدی بومیان در پارس جنوبی کوتاه نمی‌آییم

ندای استان:پورات گفت:آمارهایی که به ما داده شده، حدود ۴۰ درصد است، اما ما این آمار را قبول نداریم و از دید ما ۳۰ تا ۳۲ درصد می باشد.

به گزارش ندای استان، اکبر پورات در نشست خبری که با حضور مدیران زیرمجموعه معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، بیان کرد: زمستان گذشته کمیته نظارت بر جذب بومیان به ریاست معاون سیاسی استاندار و عضویت مدیرعامل و مدیر اشتغال منطقه ویژه پارس و بازرس کل استان تشکیل شد و طی این مدت نشست های آن به طور مستمر برگزار شده که آخرین جلسه آن هفته قبل در فرمانداری عسلویه بود.

پورات ادامه داد: تک تک مدیران پتروشیمی های پارس جنوبی را به کمیته آورده ایم و پیگیر دستور رییس جمهور شهید درخصوص تعادل ۵۰ درصدی در جذب نیروهای آنها به سود بومیان استان شده ایم که با توجه به همراهی بازرسی کل استان، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه شاهد توفیقات خوبی بوده ایم.

آمار ۴۰ درصدی  بومیان در پارس جنوبی را قبول نداریم

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون چند درصد شاغلان پاترس جنوبی بومی هستند، بیان کرد: آمارهایی که به ما داده شده، حدود ۴۰ درصد است، اما ما این آمار را قبول نداریم و از دید ما ۳۰ تا ۳۲ درصد می باشد.

کشف ۱۵۰ نامه جعلی برای جا زدن بومیان در پارس جنوبی

معاون سیاسی استاندار بوشهر تصریح کرد: در مدتی که کمیته جذب بومیان در پارس جنوبی برگزار شده، ۱۵۰ نامه جعلی برای غیربومیان به اسم بومی از سوی اداره اشتغال پارس جنوبی کشف شده و تصور می کنیم هرچه جلوتر برویم، احتمال مواجهه با چنین انحرافاتی وجود دارد، از این رو می گویم آمار ۴۰ درصدی اشتغال بومیان مورد قبول ما نیست.

وی ادامه داد: در جلساتی که با پتروشیمی ها داشتیم، وقتی مسئولان آن برخی افراد را بومی معرفی کردند، با اطلاعاتی که از کدملی داشتیم، مشخص شد اینها از استان های دیگری می باشند که به صورت جعلی یا به صرف یکسال حضور در استان توانسته اند نامه بومی از اداره کار منطقه ویژه ارائه کنند. از این رو دادگستری استان پیگیر این موضوع شده تا با متخلفان برخورد کند.

۹۰ درصد تقاضای مراجعان در عسلویه برای اشتغال بود

پورات تصریح کرد: در جریان دیدارهای مردمی در شهرستان ها، نیمی از تقاضای مراجعان درباره اشتغال بوده، در عسلویه هم که به اتفاق استاندار میز خدمت داشتیم، نه ۵۰ درصد بلکه به جرات می گویم ۹۰ درصد مراجعه مردم درباره شغل بود که با توجه به حجم فعالیت های گسترده نفت و گاز در این شهرستان، چنین وضعی پذیرفتنی نیست.

از سهم ۵۰ درصدی عقب نشینی نمی کنیم

معاون استاندار بوشهر عملکرد کمیته نظارت بر جذب استان طی سه ماه اخیر را رو به جلو می داند و می گوید: با پیگیری هایی که داشته ایم، مقداری سهم بومی ها ارتقا یافته و قطعا با ۳ تا ۴ جلسه دیگری که برگزار می شود، می توان به سهم ۵۰ درصدی که هدفگذاری ماست، نزدیک شویم.

به گفته پورات، بنای این کمیته اخراج افراد غیربومی نیست و آنها نیز براساس شرایط کاری موجود، زندگی شان را تنظیم کرده اند، اما به پتروشیمی هایی که تعادلی در سهم نیروهای بومی و غیربومی ندارند، پیشنهاد شده نیروهای غیربومی را در شرکت های متعددی که دارند توزیع کنند تا اینطور نباشد که ۷۰ درصد از خارج استان و ۳۰ درصد از این استان هستند.

Visited 24 times, 2 visit(s) today