«تب دانگ» به بوشهر رسید + هشدارها
«تب دانگ» به بوشهر رسید + هشدارها

ندای استان: با شناسایی اولین بیمار مبتلا به تب دانگ در استان، زنگ خطر درباره این بیماری‌ خطرناک و گاها کشنده‌ برای بوشهری ها به صدا درآمد.

به گزارش ندای استان،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اولین بیمار مبتلا به تب دانگ توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شد و تحت درمان قرار گرفته است.

قاسم برجوئی‌فرد اظهار کرد: این بیمار سابقه مسافرت به کشور امارات متحده عربی داشته و هفته گذشته به استان بوشهر برگشته است.

برجوئی‌فرد افزود: یک روز بعد از بازگشت از علائم بیماری شامل تب شدید، سردرد و بدن‌درد در وی ایجاد شده است که با بررسی علائم بیماری و سابقه مسافرت ایشان به کشور امارات متحده عربی در سال جاری با شیوع بیماری تب دانگ روبرو بوده، پزشک متخصص عفونی، به بیماری تب دانگ مشکوک شده که با نمونه‌گیری و بررسی با کیت تشخیص سریع، ابتلای ایشان به بیماری تب دانگ تأیید شد.

کشور امارات عربی در سال جاری با شیوع بیماری تب دانگ روبرو بوده است.

این بیماری در لارستان در جنوب فارس نیز در هفته های اخیر شایع شده و ۳ فوتی نیز داشته است.

بیماری استخوان شکن

این بیماری ویروسی که مشخصه آن بروز تب چند روزه‌ است که تب، استخوان درد شدید، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد در ماهیچه و مفاصل و در نهایت خونریزی چشم، ناخن‌ها و دست‌ها از نشانه‌های بیماری است.

به علت درد شدید به عنوان تب استخوان‌شکن نیز شناخته شده است.

در صورت سفر به امارات، پزشک را مطلع کنید

برجوئی‌فرد افزود: با توجه به صید پشه ناقل این بیماری (پشه آئدس) در کشور و استان، توصیه می‌شود که در صورت مسافرت به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و داشتن علائم بالا، حتماً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پزشک خود را از سابقه مسافرت آگاه کنید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همواره و بخصوص در صورت احساس ناخوشی، با استفاده از قلم دورکننده حشرات و پوشیدن لباس‌های رنگ روشن و آستین‌بلند، خود را از گزشِ انواع پشه محافظت کنید.

راه تولید مثل آن نیز تخم‌گذاری در آب‌های راکد است و قادر خواهد بود در کوچک‌ترین آب‌های سطحی مانند آب گلدان، پشت کولرها و چاله‌ها تخم‌ریزی کند.

Visited 15 times, 1 visit(s) today