زنگ خطر تصادفات جاده ای در استان بوشهر
زنگ خطر تصادفات جاده ای در استان بوشهر

ندای استان:سال گذشته ۳۷۹ نفر در استان بوشهر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال قبل تر ۳٫۸ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ندای استان،تراژدی غمبار تصادفات جاده ای طی سال های اخیر گریبانگیر بسیاری از خانوار بوشهری را گرفته، جاده هایی که جان می گیرند یا افرادی را یکجا نشین می کنند که دنیایی از تالمات روحی و مالی را بر دوش خانوار می گذارد.

برای این تصادفات هم می توان از خطای انسانی، ایمنی خودروها، نادیده گرفتن مقررات رانندگی تا نا ایمن بودن برخی جاده ها ردیف کرد؛ اما جان های عزیزی که رفته و بدن هایی که ناقص شده را چگونه می توان بازگرداند؟

آمار فوتی و مصدومان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری

دز گزارش پزشکی قانونی کشور از آمار تصادفات سال ۱۴۰۲، مشخص شده که سال گذشته ۳۷۹ نفر در استان بوشهر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال قبل تر ۳٫۸ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین طی سال گذشته، ۵ هزار و ۹۱ مصدوم حوادث رانندگی در استان ثبت شده که رشد ۹٫۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

گفتنی است استان بوشهر در هر دو شاخص حوادث رانندگی پارسال (فوت و مصدوم) ۴ درصد از میانگین کشوری ۴ بالاتر است، بدتر اینکه از ابتدای سال تاکنون هم آمار فوتی های رانندگی خصوصا موتورسواران در استان افزایشی بوده که نیازمند چاره اندیشی مسئولان و حساسیت بیشتر مردم به رعایت قوانین رانندگی می باشد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today