وعده خوش برای رایگان شدن سالن های ورزشی/پرداخت حقوق به ورزشکاران موفق برای اولین بار
وعده خوش برای رایگان شدن سالن های ورزشی/پرداخت حقوق به ورزشکاران موفق برای اولین بار

ندای استان:یاسر جمالی گفت: احیای تیم شاهین با برخی پیچیدگی ها مواجه شده، ولی هنوز امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش ندای استان، یاسر جمالی در نشست خبری “یکشنبه های پاسخگویی” به میزبانی استانداری افزود: با حمایت مهرانگیز رییس کل دادگستری استان و متقاعد شدن نعمتی مالک فعلی شاهین، نهایتا نرخ ۲۱ میلیارد به عنوان مطالبات وی کارشناسی شد، اما مهمترین چالش بدهی بازیکنان خارجی است.

وی ادامه داد: دو سرمایه گذار هم پای قرارداد آمدند، اما مشخص نیست بلاخره با نوسانات قیمت ارز، سرانجام با چقدر بدهی مشکل بدهی های خارجی حل می شود. هنوز درخصوص این پیچیدگی به نتیجه ای نرسیده ایم ولی امیدواریم راهکاری پیدا شود.

برای جلب حمایت صنایع به مخبر نامه داده ایم

مدیرکل ورزش و جوانان درخصوص انتقادات پیرامون حمایت صنایع استان از تیم های ورزشی اظهار داشت: در ماجرای حمایت هلدینگ خلیج فارس از باشگاه استقلال که بخش عمده درآمدزایی این مجموعه در استان بوشهر است، شاهد همراهی اغلب ائمه جمعه استان و نمایندگان استان به جز یک نماینده بودیم.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع، نامه ای با امضای استاندار به مخبر معاون اول رییس جمهور داده و درخواست کرده ایم که به تناسب حمایت این هلدینگ، زمینه حمایت صنایع از ورزش استان فراهم شود که امیدواریم با پیگیری های بعدی، نتیجه بخش باشد.

به گفته جمالی، منطقه ویژه پارس براساس تفاهم نامه ای که با استان داشت، باید ۱۲ میلیارد تومان به ورزش بوشهر کمک می کرد که تاکنون ۳ میلیارد آن محقق شده و مدیرعامل این سازمان قول تحقق سایر این رقم را داده است.

کمک به هیات های ورزشی استان بی سابقه بوده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان می گوید که از ابتدای سال ۲۰ میلیارد تومان میان ۴۲ هیات ورزشی استان توزیع شده و جیب هیات ها پرپول می باشد، طوری که این میزان کمک در ادوار گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: توزیع اعتبارات براساس موفقیت و عملکرد هیات ها صورت گرفته و امروز هیاتی در استان نباید بگوید به خاطر مشکل مالی، اعزام ورزشکار نداریم، چون حداقل برای ۴ ماه اول سال این پیش بینی برای آنها صورت گرفته است.

پرداخت حقوق به ورزشکاران موفق برای اولین بار

جمالی از پرداخت حقوق ماهیانه به ۲۰ ورزشکار موفق استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام برای اولین بار در این سطح در استان ها انجام می شود. دوره مدیرکل سابق برای ۱۰ ورزشکار پرداخت می شد و ما آن را به ۲۰ نفر رساندیم که حداقل کمک به ورزشکار می باشد و نیاز است صنایع هم به کمک بیایند تا رقم پرداختی به ورزشکاران بهتر شود.

وی موفقیت ورزشکاران استان در مسابقات هانگژو و مدال ملی دو کشتی گیر استان و حضور گرشاسبی در تیم ملی بوکس را نتیجه حمایت های اداره کل ورزش استان از آنها می داند.

از سرنوشت هیات قایقرانی تا وعده کمپ ورزش های ساحلی

مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر در پاسخ به سوالی درباره بلاتکلیفی انتخابات هیات قایقرانی بیان کرد: مهدی زارعی از روسای موفق هیات های ورزشی است که این دوره کاندیدا نشد. اکنون تعدادی کاندیدا شده و مراحل بررسی صلاحیت ها درحال بررسی است تا انتخابات برگزار شود.

جمالی از پیگیری ایجاد کمپ ورزش های ساحلی در خیابان امام علی خبر داد و افزود: این مجموعه شامل زمین فوتبال ساحلی و مجموعه قایقرانی می شود که اگر مجوزهای اداره کل راه و شهرسازی برای کاربری آن و تملک زمین را بگیریم، امیدواریم در نیمه اول سال پروژه را استارت بزنیم.

زمین قدس به مهدی طارمی واگذار می شود؟

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت زمین محله صلح آباد بوشهر به نام قدس بیان کرد: مهدی طارمی برای باشگاهی که تاسیس کرده (شهریار بوشهر)، تقاضای ماده ۲۷ کرده که این زمین برای ۱۰ تا ۲۰ سال واگذار و در آن کمپی حرفه ای ایجاد کند. اگر در این خصوص تفاهم شد که بعد از مدت زمان قرارداد، زمین به مجموعه ورزش برمی گردد، ضمن اینکه سهمیه مشخصی برای اهالی آن محله هم در این کمپ پیش بینی خواهد شد.

جمالی تصریح کرد: اگر با باشگاه طارمی به توافق نرسیدیم، امسال برای بهبود وضعیت زمین از جمله چمن اعتبار پیش بینی می کنیم.

وی همچنین از شروع بازسازی اساسی ورزشگاه تختی برازجان تا ۱٫۵ ماه آینده خبر داد.

وعده خوش مدیرکل برای شهروندان

مدیرکل ورزش و جوانان خبر داد: طرحی برای رایگان شدن سالن های ورزشی برای یک روز در هفته جهت شهروندان مراکز شهرستان ها در دستور کار داریم که امیدواریم از خرداد اطلاع رسانی لازم در این خصوص آغاز شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هزینه اجاره یک ساعت اماکن ورزشی برای برخی مردم بالاست، با اختصاص ساعت های مناسبی از هفته برای مردم جهت ورزش رایگان و استقرار مربی موردنیاز در آن، به توسعه ورزش همگانی کمک می کنیم.

جمالی درباره مشکل سرمایشی سالن های ورزشی استان تصریح کرد: هرساله در اوایل خرداد با اعتباراتی که از وزارت اختصاص می یابد، برای به روز رسانی تجهیزات سرمایشی فضاهای ورزشی اقدام می شود، اما حجم کار در استان گرمسیری مثل بوشهر بالاست و به تنهایی از عهده ما خارج است، از این رو نیازمند همراهی استانداری یا نمایندگان مجلس از اعتبارات دیگری هستیم.

Visited 1 times, 1 visit(s) today