مچ‌گیری دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر از زیرمیزی‌ بگیران
مچ‌گیری دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر از زیرمیزی‌ بگیران

ندای استان:معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دریافت هرگونه وجه خارج از تعرفه های مصوب ( زیرمیزی) غیرقانونی است و در صورت مشاهده و یا گزارش‌های مردمی برخورد می کنیم.

به گزارش ندای استان، نادر شکیب‌آزاد در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: گاهی تعداد بسیار معدودی از پزشکان، درخواست وجوهی خارج از تعرفه‌های مصوب از بیماران دارند که باعث تضعیف حقوق بیمار می‌شود.

وی افزود: به صراحت اعلام می‌کنیم که در مراکز درمانی هرگونه مبادله مالی بایستی از طریق درگاه مالی آن بیمارستان انجام گرفته و خارج از آن هیچ‌گونه وجهی به پزشک یا ارائه‌دهنده دیگری پرداخت نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه ملزم به رعایت تعرفه مصوب ابلاغی از سوی شورای عالی بیمه و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش دولتی و خصوصی هستند.

شکیب‌آزاد ادامه داد: یکی از رسالت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌ تبع آن دانشگاه علوم پزشکی محافظت مالی از بیماران است تا در مراکز دولتی و خصوصی متحمل هزینه‌های سنگین نشوند.

وی عنوان کرد: همچنین در بخش خصوصی پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی موظف به رعایت تعرفه مصوب هستند که در این راستا به ازای هر خدمت که به بیمار داده می‌شود، اعم از جراحی و دیگر خدمات بایستی بر اساس تعرفه و ارزش‌گذاری که برای آن خدمت تعریف شده پرداخت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد، آن مرکز یا پزشک دچار تخلف شده و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ یا با مراجعه حضوری به اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شکایت خود را مطرح کنند.