بوشهر چهارمین مقصد گردشگران نوروزی
بوشهر چهارمین مقصد گردشگران نوروزی

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: جدیدترین آمارهای رسمی که امروز به استان ها اعلام شده نشان می دهد که بوشهر جزو چهار استان برتر گردش‌پذیر کشور در پایان روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ بوده است.

به گزارش ندای استان،اسماعیل سجادی‌منش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: موج گسترده حضور گردشگران نوروزی از پنج تا هفتم فروردین ماه در استان بوشهر سبب شد که جایگاه این استان ارتقا یابد.

وی افزود: این آمار توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعلام شده و نشان می دهد که این استان با استان اول گردشگری کشور فاصله چندانی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استان اول کشور در بخش پذیرش گردشگران نوروزی طی هفته اول سال جاری، مازندران با حضور چهار میلیون نفر گردشگر بوده در حالی که استان بوشهر با حضور سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

سجادی‌منش ادامه داد: پیش بینی می شود با وجود تعطیلات پیشرو و ایام عید سعید فطر، در موجی جدید میزان ورود گردشگران به استان بوشهر افزایش یافته و این استان را جزو ۲ استان برتر کشور در فروردین ماه امسال قرار دهد.

وی با قدردانی از رسانه ها و مردم مهمان دوست استان بوشهر، گفت: بخش عمده ای از حضور گردشگران مرهون تلاش های اصحاب رسانه برای معرفی دقیق جاذبه های گردشگری استان بوشهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر یادآور شد: نقش مردم با فرهنگ استان بوشهر که با درایت ، ادب و احترام ویژه به استقبال مهمانان نوروزی رفته و معرف فرهنگ این استان هستند نیز در جذب گردشگر اثرگذار بوده است.

سجادی منش با اعلام این که شرایط بارش های اخیر در کنار ماه مبارک رمضان در حضور گردشگران نوروزی اثرگذار بوده، بیان کرد: حضور گردشگران نوروزی در استان می تواند به معرفی بیشتر فرهنگ، آداب و سنن مردم این خطه از جغرافیای کشورمان به سایر نقاط کشور کمک کند.