توقیف یک لنج به دلیل هنجارشکنی در بوشهر
توقیف یک لنج به دلیل هنجارشکنی در بوشهر

ندای استان:علیرغم اطلاع‌رسانی و تذکرات مرزبانان به صاحبان شناور‌های تفریحی در راستای رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی و حرمت ماه مبارک رمضان، این لنج با دستور مقام قضایی به‌دلیل عدم رعایت هنجار‌های اجتماعی و اسلامی توقیف شد.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، سرهنگ عبدالله خسروی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: رعایت حرمت این ماه با عظمت، امور فرهنگی و اخلاق اسلامی یک اصل است که در این راستا رعایت فرهنگ اسلامی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار استان بوشهر نسبت به امور فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی توجه ویژه‌ای دارند گفت: مسافران و گردشگران باید حرمت این ماه را مورد توجه قرار دهند و از هنجارشکنی جلوگیری کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند لنج که اقدام به جابجایی مسافر نوروزی کرده بود در نوار ساحلی بوشهر خبر داد و بیان کرد: علیرغم اطلاع‌رسانی و تذکرات مرزبانان به صاحبان شناور‌های تفریحی در راستای رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی و حرمت ماه مبارک رمضان، این لنج با دستور مقام قضایی به‌دلیل عدم رعایت هنجار‌های اجتماعی و اسلامی توقیف شد.

سرهنگ خسروی ضمن تقدیر از همکاری و احساس مسئولیت مردم بوشهر و مسافرین نوروزی تصریح کرد: مرزبانان استان بوشهر علاوه بر تامین نظم و امنیت مرز دریایی خلیج فارس، سواحل استان بوشهر و مسافرین در نوار ساحلی با کسانیکه باعث هنجارشکنی و عدم رعایت شئونات اسلامی شوند برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و مهمانان نوروزی و برقراری امنیت آن‌ها برای مرزبانان در دریا افتخار است از همه صاحبان شناور‌ها درخواست کرد به قوانین و مقررات پایبند باشند و مرزبانان از تردد شناور‌ها که سبب بی‌نظمی و عدم رعایت اخلاق اسلامی شوند جلوگیری می‌کند.