کسب رتبه دوم پلیس فتا بوشهر در کشور
کسب رتبه دوم پلیس فتا بوشهر در کشور

ندای استان: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت:افسران سایبری پلیس فتا پارسال ۹۸ درصد جرایم فضای مجازی و سایبری استان بوشهر را کشف کردند.

به گزارش ندای استان،سردار حیدر سوسنی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: افسران سایبری پلیس فتا پارسال ۹۸ درصد جرایم فضای مجازی و سایبری استان بوشهر را کشف کردند.

وی افزود: کشفیات سایبری در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۴۴ درصد و دستگیری مجرمان سایبری ۵ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی بوشهر گفت: پلیس فتا این استان در حوزه اجتماعی، اطلاع‌رسانی پیشگیرانه و کشف جرایم رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

سردار سوسنی از کاهش ۳۸ درصدی جرم مزاحمت اینترنتی و هفت درصدی جرم هتک حیثیت در فضای مجازی نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در عملیات افسران سایبری شبکه‌های مختلف تولیدکننده و انتشار دهنده محتواهای مبتذل در استان بوشهر شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در این عملیات سه شبکه سازمان یافته تولید و انتشار دهنده محتوای مبتذل در فضای مجازی در مجموع با ۵۵ نفر عضو منهدم و متلاشی شد.

سردار سوسنی یادآور شد: برخی از این شبکه‌ها با مجلات و سایت‌های خارجی و حتی آمریکایی‌ها در ارتباط بودند.

رییس پلیس استان بوشهر با اشاره به اقدامات اجتماعی و آموزشی پیشگیرانه تصریح کرد: در این عرصه با آموزش ۹۰ نمونه محتواهای دیجیتال و افزایش ۳۴ درصدی و برپایی ۲۵ مرحله نمایشگاه سایبری برای جامعه هدف شاهد افزایش ۵۶ درصدی عملکرد پلیس فنا استان بوشهر بودیم.

وی گفت: ۲ جرم سایبری بیشتر تکرار شده در سال گذشته در استان بوشهر کلاهبرداری و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی مردم است.