جابجایی روزانه ۱۲۰۰ مسافر از فرودگاه بوشهر
جابجایی روزانه ۱۲۰۰ مسافر از فرودگاه بوشهر

ندای استان:مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به افزایش پروازها گفت: در هفته ۸۰ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه بوشهر برقرار می‌شود و این درحالی است که در ایام تعطیلات نوروز قیمت بلیط پروازها نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهشی شده است.

به گزارش ندای استان، عباس اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برقراری پرواز بوشهر به دبی و بالعکس اظهار داشت: این پرواز که با استقبال خوبی مواجه شده هر هفته روزهای سه‌شنبه و جمعه به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت ادامه استقبال از پرواز بوشهر ـ دبی و بالعکس در کنار جابه‌جایی مسافر بار تجاری هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه مسافرت هوایی مورد توجه ویژه مردم قرار دارد گفت: در ایام تعطیلات نوروز این مهم با استقبال مردم مواجه است.

اسماعیلی با بیان اینکه اکنون مسیرهای پروازی فرودگاه بوشهر به مقصد تهران، مشهد، خارگ، بندرعباس و دبی برقرار است اضافه کرد: به‌صورت هفتگی ۸۰ سورتی پرواز از فرودگاه بوشهر به مقاصد یاد شده برقرار است و روزانه بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۲۰۰ مسافر از فرودگاه بوشهر با ۱۴ تا ۱۵ سورتی پرواز تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه قیمت فروش بلیت در صنعت هوایی در مسیرهای مختلف بوشهر تغییر نکرده است افزود: در مسیر بوشهر به تهران در ایام تعطیلات نوروزی که از ۲۴ اسفند آغاز شده بعضاً قیمت فروش بلیت کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه ابطال و تأخیر در پرواز جز برنامه لاینفک صنعت هوایی است گفت: شرایط جوی، مشکلات فنی هواپیما می‌تواند در تأخیر و ابطال پرواز موثر باشد.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت پروژه‌ها در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در این ایام مسافران مسیر تهران به بوشهر افزایش یافته و صندلی‌های آن تکمیل است ولی مسیر بوشهر به تهران هواپیماها با ظرفیت صندلی خالی تردد می‌کند.

وی از برپایی پویش ” راه ـ آسمان» در پروازهای نوروزی تا ۱۴ فروردین خبر داد و گفت: مسافرانی که با هواپیما سفر می‌کنند، با شرکت در پویش ” راه ـ آسمان» می‌توانند برنده بلیت رفت و برگشت در هر مسیر که تمایل دارند، باشند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه پویش ” راه ـ آسمان» کشوری است افزود: طبق برنامه‌ریزی، هر روز از بین عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی از سوی مسافران صنعت هوایی در مسیرهای مختلف کشور به ۲ نفر از صاحبان بهترین اثر مرتبط با پرواز، بلیت رفت و برگشت رایگان با مقصد مورد درخواست فرد برگزیده صادر می‌شود.