بوشهر از استان‌های امن کشور/بیشتر سارقان بوشهر غیر بومی هستند
بوشهر از استان‌های امن کشور/بیشتر سارقان بوشهر غیر بومی هستند

ندای استان:سردار حیدر سوسنی گفت: استان بوشهر با کاهش آمار جرایم و افزایش کشف جرم، از استان‌های امن کشور است.

به گزارش ندای استان،فرمانده انتظامی استان بوشهر روز یکشنبه در میان خبرنگاران گفت: امسال بیشترین کشف حوزه کالای قاچاق کشور در استان بوشهر ثبت شده است.

سردار حیدر سوسنی افزود: ۱۴۵ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: امسال استان بوشهر در زمینه سرقت مسلحانه استان یازدهم کشور معرفی شده؛ امسال ۸۳ درصد سرقت‌های مسلحانه در استان بوشهر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: ۱۰۰ درصد قتل‌ها نیز در استان بوشهر کشف شده است.

سردار سوسنی ادامه داد: نیروی انتظامی استان بوشهر در عرصه سرقت‌ها با کشف ۱۲۰ درصد از سرقت‌ها، رتبه برتر در کشور در بین استان‌ها کسب کرده است.

او بیان کرد: در کشف وقوع سرقت‌ها استان بوشهر با ۴۵ درصد رتبه سوم کسب کرده و ۴۵۶ نفر از خریداران اموال مسروقه دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: امسال ۸۱ باند مجرمانه فعال در جرایم سرقت منهدم شدند.

سردار سوسنی بیان کرد: بیشتر سارقان در حرکت هستند و از دیگر استان‌ها وارد بوشهر می‌شوند در حالی که سارقان بومی نسبت به سارقان در حرکت بسیار اندک است.

او ادامه داد: رتبه این استان در حوزه سرقت بیست‌وهفتم کشور است و ۲۶ استان در حوزه سرقت از بوشهر جلوتر هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با رعایت موارد ایمنی از سوی بانک‌ها و برقراری امنیت پایدار از سوی نیروی انتظامی، امسال تاکنون سرقت از بانک و طلافروشی و گروگانگیری در استان بوشهر ثبت نشده است.

سوسنی گفت: امسال فقط یک مورد شرارت در استان بوشهر ثبت شده که به‌عنوان آخرین استان کشور در این بخش معرفی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه نزاع دسته‌جمعی بوشهر، استان بیست‌وهشتم کشور شده که ۹۹ درصد درگیری در آن فردی و تنها یک درصد دسته‌جمعی بوده است.

سوسنی با اشاره به امنیت پایدار در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: در این عرصه هیچ دستگیری نداشته‌ایم و در شعب اخذ رأی هیچ مشکل امنیتی ثبت نشده است.