۶۴۰ واحد مسکونی تا عید فطر تحویل مددجویان بوشهری می شود
۶۴۰ واحد مسکونی تا عید فطر تحویل مددجویان بوشهری می شود

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر گفت: باتوجه به اینکه مسکن یکی از دغدغه های مددجویان است با مشارکت بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بسیج امسال ۶۴۰ واحد مسکونی تحویل افراد واجد شرایط می شود.

به گزارش ندای استان،عباس روشن در نشست خبری به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد استان افزود: هزار و ۱۸۵ نفر از مددجویان استان بوشهر فاقد مسکن هستند که ۲۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به افراد واجد شرایط آماده شده است.

روشن افزود: پنج هزار نفر از مددجویان بوشهری در طرح ملی مسکن نام نویسی کردند که تاکنون ۳۵۰ نفر تخصیص طرح شده و به دلیل مشکلات آورده و سازکارهای اجرایی شدن آن این نهاد بدنبال تامین زمین برای مددجویان است .

روشن اظهار داشت: همچنین در راستای کاهش مشکلات مسکن مددجویان امسال ۵۵۹ فقره وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.

روشن ۱۳۰ مورد لوله کشی گاز منازل مددجویان را یادآور شد و گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال سپرده توسط خیرین برای صندوق ذخیره مددجویان این استان امسال جذب شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهارداشت: در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان مددجویان ۱۳ هزار مکاتبه با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان انجام دادند که در موعد مقرر پرداخت شد.

رتبه نخست در جشن عاطفه ها

وی تصریح کرد: همچین استان بوشهر امسال با جمع آوری ۱۹۷ میلیارد ریال، از نظر نسبت جمعیتی رتبه نخست جشن عاطفه ها را به خود اختصاص داد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از مجموع هشت هزار فرصت شغلی تکلیفی در سالجاری تاکنون چهارهزارو ۷۴۲ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد شده است.

جشن خودکفایی سه هزار مددجوی بوشهری

عباس روشن اظهار کرد: امسال ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای استان بوشهر پیش بینی شده که تاکنون ۶۸درصد این رقم جذب شده است که بالاترین میانگین کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: امسال جشن خودکفایی سه هزار مدد جوی بوشهری برگزار شد که این شمار از سطح دریافت خدمات این نهاد حمایتی خارج شده اند.

۴۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد

به گفته مدیرکل کمیته امداد، ۴۰ هزار خانوار بوشهری در قالب ۸۴ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد است که ۳۶ هزار نفر مستمری بگیر و مابقی نیز از سایر خدمات بهره مند می شوند.