دومین دستگاه «ام. ای. ار» بیمارستان بوشهر راه اندازی شد+عکس
دومین دستگاه «ام. ای. ار» بیمارستان بوشهر راه اندازی شد+عکس

ندای استان: دومین دستگاه «ام. ای. ار» بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر به همراه زیرساخت های مورد نیاز با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،استاندار بوشهر روز یکشنبه در این آیین با تقدیر از کادر درمانی، پرستاری و خدماتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: آب، درمان، راه، آموزش و مسکن از اولویت‌های استان بوشهر هستند.

احمد محمدی‌زاده افزود: استان بوشهر برای حل مشکلات روی این موضوع‌ها متمرکز شده و اقدامات مهمی در استان در حال رقم خوردن است.

وی افزود: به پیشنهاد استان و بر اساس مصوبه هیات دولت، سازمان انرژی اتمی ایران برای تجهیز بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر ۳ هزار میلیارد ریال تخصیص داده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، مرکز بیماری‌های خاص بوشهر، بیمارستان کنگان، افزایش تخت‌های بیمارستان عسلویه با داشتن مصوباتی از هیات دولت اکنون در حال اجرایی شدن است که روند مطلوبی از بابت پیشرفت فیزیکی نیز دارند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و تجهیز مراکز درمانی از همه فرصت‌ها استفاده می‌شود افزود: برای تجهیز بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر دولت سازمان انرژی اتمی ایران را موظف به تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان کرده که این مهم در حال اجرا است.

محمدی‌زاده تجهیز بیمارستان‌ها را از برنامه‌های مهم استان بوشهر دانست و گفت: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم برای خدمات‌رسانی مورد مطالبه مردم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

۱۵۰۰میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی تخصیص یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون تحولات مهم و شگرف در زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر ایجاد شده است که در آخرین مورد آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

حسن ملکی زاده افزود: به زودی عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کنگان و ۱۱۰ تختخوابی عسلویه آغاز می‌شود.

وی افزود: برای ساخت مرکز اعصاب و روان و احداث مرکز جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر گام های خوبی برداشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: عملیات ساخت بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی ۱۷ شهریور برازجان با هفت هزار میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجرا است.

ملکی‌زاده بیان کرد: ساخت جایگزین بیمارستان فاطمه زهرای بوشهر با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه و احداث مرکز بیماری‌های خاص با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال را در دست برنامه ریزی برای اجرا است که تلاش می‌شود این طرح‌ها در دولت سیزدهم تکمیل شود.

  • منبع خبر : ایرنا