ماجرای تعطیلی دانشگاه جعلی که در بوشهر فاش شد
ماجرای تعطیلی دانشگاه جعلی که در بوشهر فاش شد

ندای استان:دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سفر به بوشهر از تعطیلی یک دانشگاه جعلی خبر داد که در ازای دریافت پول، مدرک پزشکی می داد.

به گزارش ندای استان،عبدالحسین خسروپناه، در نشست شورای فرهنگ عمومی بوشهر ادامه داد: در سفر اخیر به استان هرمزگان باخبر شدیم که چنین دانشگاهی شکل گرفته است و پول می‌گیرد تا دانشجوی پزشکی تربیت کند، عنوان شده بود که این دانشگاه مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، در پیگیری‌ها مشخص شد که فردی غیرقانونی این «به ظاهر دانشگاه» را تأسیس کرده است و با هماهنگی وزارت علوم و بهداشت مشخص شد که مجوز این وزارتخانه را ندارد، در نهایت با هماهنگی با نیروی انتظامی جلوی فعالیتش گرفته شد، بنابراین موضوع رصد خیلی مهم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در رصد مسائل نباید محافظه‌کارانه برخورد کرد آنچنان که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که محافظه‌کاری قاتل انقلاب اسلامی است، برخی محافظه‌کاری را در پیش می‌گیرند و این رویکرد باید اصلاح شود.

وی با اشاره برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی بیان کرد: استان بوشهر جز استان‌هایی بود که در این زمینه خوب عمل کرده است اما لازم است گزارش عملکردی از برش استانی ارائه شود تا مشخص شود که چه میزان از برنامه ها عملیاتی شده است.