افتتاح اولین شعبه صرافی ملی ایران در بوشهر+عکس
افتتاح اولین شعبه صرافی ملی ایران در بوشهر+عکس

ندای استان: نخستین شعبه صرافی بانک ملی در مرکز این استان گشایش یافت.

به گزارش ندای استان،”علی باستین ” روز شنبه در این آیین با اشاره به اینکه سومین شعبه بانک ملی ایران ۹۵ سال پیش در بوشهر افتتاح شده بود اظهار کرد: باتوجه به اینکه پیش از این فقط در مرکز کار صرافی بانکی انجام می شد مشکلاتی برای فعالان اقتصادی در پی داشت.

وی با اشاره به پیشینه تجارت در استان بوشهر افزود: وجود منبع قابل توجه ارز و لزوم انجام اقدامات ارزی در استان بوشهر راه اندازی شعبه صرافی بانکی زمینه تسهیل فعالیت های تجاری را درپی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: افتتاح این شعبه سبب تسهیل کار ارزی تجار و فعالان اقتصادی در زمینه رونق تجارت در این استان می شود.

باستین تصریح کرد: بانک ها با در اختیار داشتن بخش عمده ای از نقدینگی جامعه نقش بسیار حساس و مهمی در نظام اقتصادی و تنظیم روابط مناسبات اقتصادی جامعه ایفا می کنند.

وی گفت: استان بوشهر سومین اقتصاد بزرگ کشور است و ترکیبی از اقتصادهای بزرگ و متنوع مانند نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌ها، کشاورزی و شیلات، معادن، تاسیسات هسته‌ای، صنایع دریایی، فعالیت‌های تجاری و موقعیت استراتژیک آن در خلیج فارس همواره از اهمیت خاصی برخوردار است.