تامین ۷۳ درصد آب شرب بوشهر از استان‌های همجوار
تامین ۷۳ درصد آب شرب بوشهر از استان‌های همجوار

ندای استان:عالی گفت: نیاز روزانه مشترکان بوشهری به آب شرب در مجموع ۴۰۶ هزار و ۴۸۱ مترمکعب است که برای افزایش پایداری آن ازهیچ تلاش دریغ نشده است.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی در نشست تشریح رفع تنش‌های آبی در استان بوشهر با حضور مسعود علویان‌صدر معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، افزود: در استان بوشهر تنها ۲۷ درصد نیاز مردم به آب شرب از منابع داخل استان تامین می‌شود که در این بین آب شیرین‌کن‌ها ۱۶ درصد از آب شرب هم استانی‌ها را تامین می‌کنند و ۱۱ درصد باقی‌مانده نیز به میزان ۴۵ هزار و ۱۳۴ مترمکعب در روز از منابع محلی مانند چاه‌ها و سد‌های رئیسعلی دلواری و تنگ ارم تامین می‌شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خودکفایی در تولید و تامین آب شرب است که برای تحقق این مهم تمرکز ویژه‌ای بر ساخت آب‌شیرین‌کن در مناطق مختلف استان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا در ۲ سال اخیر آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف – جم به عنوان طرح‌های شاخص استان در صنعت آب وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی اظهار کرد: برای برون رفت کامل استان از تنش آبی برنامه‌های ویژه‌ای تعریف شده که بخشی از آن‌ها در قالب جهاد آبرسانی در روستا‌ها محقق شده است.

عالی گفت: نیاز روزانه مشترکان بوشهری به آب شرب در مجموع ۴۰۶ هزار و ۴۸۱ مترمکعب است که برای افزایش پایداری آن ازهیچ تلاش دریغ نشده است.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با هدف عبور موفق از اوج مصرف آب در تابستان نیز طرح‌های متعددی اجرایی کرده که تلاش می‌شود تمامی آن‌ها تا پیش از تابستان آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از چالش‌های پیش‌روی شرکت آبفا استان بوشهر وجود پساب است که در این زمینه نیز برنامه ویژه‌ای برای ساماندهی و بازیافت پساب‌ها تدوین شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه تامین درآمد پایدار نیز راهکار‌های مختلفی تدوین شده تا از این طریق به تقویت وضعیت اعتباری شرکت آبفا استان برای اجرا طرح‌های توسعه کمک شود.