نصب سازه نام شهر و روستا به زبان لاتین،زیبنده استان بوشهر نیست
نصب سازه نام شهر و روستا به زبان لاتین،زیبنده استان بوشهر نیست

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نصب ۲۳ سازه و نماد با عنوان لاتین در ورودی شهرها و برخی روستاهای استان با هدف معرفی آن شهر و روستا ، زیبنده فرهنگ ، آیین و زبان مادری و اصیل استان بوشهر نیست.

به گزارش ندای استان، افروغ افزود: در این تابلو و سازه ها هیچ نشانی از خط فارسی دیده نمی شود و چنین کاری، علاوه بر اینکه خلاف قانون ممنوعیت استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه(مصوب سال ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی است) از نظر فرهنگی نیز مروج خط و فرهنگ بیگانه و به نحوی نشانه بی توجهی و بی علاقگی به زبان فارسی است.
عبدالرحیم افروغ یادآور شد: مکاتبات مختلف با تمام شهرداران سراسر استان صورت گرفته و بزودی در جلسات استانی در این زمینه اهمیت کار تشریح و برابر قانون اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.
وی ادامه داد: هم اکنون جمع اوری این نمادها فرصتی برای مدیران شهری است که می توانند ضمن فراخوان برای طراحی بهترین نماد شهری تداعی مناسبی از تلفیق خط فارسی و لاتین را به نمایش بگذارند.
وی تاکید کرد: برای اینکه اثری ماندگار طراحی شود نیاز است کمیته ای با حضور نخبگان گرافیست و فرهنگی و مسئولین شهرداری تشکیل شود تا طرحی برگرفته از هویت، فرهنگ بومی و منطقه ای هر شهر و روستا را در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار دهیم.
نام شهرها و روستاهای استان بوشهر که نام آنها بصورت لاتین در ورودی یا سایر نقاط شهرها نصب گرده اند به شرح ذیل اعلام می شود:
بوشهر. برازجان.عالی شهر.دلوار.دالکی. دلوار.آباد. وحدتیه. گناوه. بندر ریگ.دیلم. خورموج.بادوله.دیر. دوراهک.آبدان.جم.کنگان. روستای تمبک.روستای مال خلیفه.روستای مال قائد.روستای عباسی.روستای جمالی.روستای سمل