بوشهر، اسیر گردشگرانی بدون گردش مالی!
بوشهر، اسیر گردشگرانی بدون گردش مالی!

ندای استان:با فرارسیدن زمستان و بهاری شدن هوای بوشهر، این استان مقصد بسیاری از مسافران داخلی می شود، اما سالهاست که عدم بازدهی این ترددها در گردش مالی بوشهر، مورد انتقاد بوده و خلاصه اش می شود گردشگری بدون گردش مالی!

به گزارش ندای استان،طی تعطیلات آخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری، خیل عظیمی از مسافران راهی استان شدند، طوری که بنا به آمار رسمی، ورود خودرو به استان نسبت به سال قبل در همین روزها رشد ۳۲ درصدی داشت.

در این بین، چادرخوابی بسیاری از مسافران در ساحل بوشهر که بعضا خسارت هایی هم به اندک فضای سبز، زیرساخت ها و المان های موجود داشتند، انتقادات شهروندان را نسبت به این وضعیت تکرار کرد.

به عقیده شهروندان، در پیک مسافران در بوشهر که از زمستان تا عید نوروز است، نوار ساحلی به محلی برای چادر خوابی مسافران مبدل می شود و معدود المان ها و محل تردد مردم نیز به اسکان یا لباس های آویزان مسافران اختصاص می یابد که چهره آشفته ای به شهر می دهد.

شهروندان می گویند: این وضعیت نامناسب هرساله تکرار می شود و مسئولان هم با بی اعتنایی از ماجرا عبور می کنند، کما اینکه وعده های شان در سنوات قبل برای ممنوعیت برپایی چادر در ساحل هم بی اثر بوده است.

در این بین، اغلب این مسافران هم حتی چوب کبریت شان مدیون بوشهر نیستند! و از حضورشان تنها زباله ها و خسارت ها به زیرساخت های شهری برجا می ماند.

قطعا در ماجرای ناتمام چادرخوابی در ساحل بوشهر، شهرداری به تنهایی نمی تواند موثر باشد، اما می تواند با جلب همراهی فرمانداری و نیروی انتظامی و البته تعیین نقاطی برای برپایی چادر (که یکی، دو پارک ساحلی هم در آن باشد) به ساماندهی این وضعیت همت کند.

اتفاقا مسافران هم که از کمبود امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و حمام در ساحل گلایه دارند، درصورت تمرکز خدمات به آن ها در نقاط مشخصی، قطعا خاطره بهتری از حضور در بوشهر و دیگر شهرهای ساحلی استان نظیر گناوه برایشان ثبت می شود.

البته کمبود شدید مراکز اقامتی در بوشهر (به نحوی که از هفته های قبل ظرفیت هتلی این شهر تکمیل شده بود) در عدم بازدهی مناسب بوشهر از سفرهای زمستانی را باید مورد توجه قرار داد، اما عجالتا باید برای وضعیت نامناسب برپایی چادرها در ساحل تدبیری مناسب و طرحی موثر در پیش گرفت.

دو هفته دیگر و به مناسبت نیمه شعبان، مشابه تعطیلات اخیر داریم و انتظار می رود به دلیل قرارگیری آن ایام قبل از ماه رمضان، شاهد حجم بیشتری از مسافران به بوشهر خوش آب و هوا بود.

ستاد خدمات سفر استان و شهرستان بوشهر نباید خود را محدود به نوروز نداند و برای کاهش انتقادات به برپایی بی ضابطه چادرهای مسافران در ساحل، باید تصمیم گیری کرده تا شاید از گذرگاه این افزایش ترددها، بخشی از گردش مالی مسافرت هم نصیب شهر شده و خدمات دهی مجانی و بدون هزینه نباشد.

  • منبع خبر : خلیج فارس