از هدیه ۵۸ میلیونی برای اهدای کلّیه تا پرداخت هزینه درمان ناباروری
از هدیه ۵۸ میلیونی برای اهدای کلّیه تا پرداخت هزینه درمان ناباروری

ندای استان:مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج استان بوشهر شناسایی و تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

به گزارش ندای استان،داراب بارگاهی در نشست با خبرنگاران ادامه داد: بر این مبنا ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج مشمول این صندوق شده که در مراکز درمانی خصوصی ۸۰ درصد هزینه‌های این بیماران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

بارگاهی افرود: تاکنون ۴۴ هزار و ۲۲۶ بار مراجعه بیماران خاص و صعب‌العلاج به مراکز درمانی و تشخیصی ثبت و هزینه این بیماران که از سوی بیمه سلامت استان بوشهر پرداخت شده ۴۷٫۵ میلیارد تومان بوده است.

پاداش برای اهدای کلّیه زنده

بارگاهی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این بیمه پرداخت پاداش به اهداکنندگان کلیه زنده به افراد بیمار است، تصریح کرد: در این راستا بیمه سلامت ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان به‌عنوان کمک به اهداکننده کلیه پرداخت می کند.

پرداخت هزینه های درمان ناباروری

بارگاهی پرداخت هزینه‌های خدمات نازایی و بیمه رایگان مادران باردار را از برنامه‌های بیمه سلامت دانست و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ بار مراجعه به مراکز ناباروری استان بوشهر ثبت و ۱۷ میلیارد ریال هزینه این بخش پرداخت شده است.

به گفته اکنون یک مرکز درمان ناباروری در استان فعال است که بزودی یک مرکز در بیمارستان شهدای خلیج فارس و یک مرکز در دشتستان به آن اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر به‌صورت رایگان بیمه شدند.

بارگاهی، تعداد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر را ۴۸۴ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: دهک‌های ۶ تا ۹ با تخفیف‌های ۸۰ تا ۵۰ درصدی بیمه‌ای برخوردار هستند.