ندای استان:در سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر هشت طرح در گناوه با ۹۳۵۹ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا،این طرح ها ‌شامل هفت طرح افتتاحی و ۲ طرح اجرایی بود که توسط استاندار و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مسئولان گناوه ای انجام شد.

گازرسانی به سه روستای حاج حجی، بینک و احشام احمد با ۳۹ میلیارد ریال، افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید غلامحسن کرمی با ۱۲۰میلیارد ریال، پایگاه بهداشتی امام موسی کاظم(ع) با ۵۰ میلیاردریال، کارخانه تولید انواع فندک دستی و آشپزخانه با ۴۷۰۰ میلیارد ریال و کارخانه مرغ مادر با ۱۲۰۰ میلیاردریال و همچنین اجرای راه دسترسی بیمارستان گناوه با ۱۰۰ میلیارد ریال و پل گشویی با ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرح های شهرستان گناوه بود.

استاندار بوشهر در حاشیه برنامه پایانی افتتاح طرح کارخانه انواع تولید فندک دستی و آشپزخانه واقع در شهرک صنعتی بندرریگ شهرستان گناوه به خبرنگاران گفت: در دهه مبارک فجر امسال، طرح های قابل توجهی در حوزه عمرانی و اقتصادی شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

احمد محمدی زاده افزود: بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح طی دهه فجر در این شهرستان افتتاح و یا به مرحله اجرایی می‌رسد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح های اقتصادی افتتاحی دهه فجر در شهرستان گناوه فاز اول کارخانه تولید فندک دستی و آشپزخانه بود که توسط یک سرمایه گذار بومی در شهرک صنعتی بندرریگ طراحی و احداث شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با اقدام این سرمایه گذار و با افتتاح فاز دوم آن، کشور از واردات فندک کامل بی‌نیاز خواهد شد.

سرمایه‌گذار کارخانه تولید انواع فندک اظهار کرد: این کارخانه برای نخستین بار در کشور با اعتبار ۴۷۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت بانک تجارت احداث شده است.

مسلم پولادی افزود: این کارخانه زمینه اشتغال ۲۶۵ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.