طرح های مهمی که در دهه فجر افتتاح می شود
طرح های مهمی که در دهه فجر افتتاح می شود

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دهه فجر امسال با تلاش مدیریت ارشد استان بوشهر، هزار و ۸۳۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افتتاح و اجرایی می‌شوند.

وی بیان کرد: هزار و ۷۲۹ پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان و ۱۰۸ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: پروژه آب شیرین کن شهر ساحلی بنک در شهرستان کنگان، با ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، آماده کلنگ زنی است.

وی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه که بخش زیادی از مشکلات آب شرب بنک را رفع می‌کند، بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

محمدی‌زاده بیان کرد: نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شیلاتی کشور در شهرستان دیر آماده بهره برداری است. این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت یک هکتار و زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع به منظور تربیت نیروهای متخصص حوزه شیلاتی و صنایع دریایی اجرایی شده است.

احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در دشتی

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی احداث ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان دشتی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: این طرح که با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی و عملیاتی شده، بخشی از مشکل مسکن روستایی در این شهرستان را رفع می‌کند.

وی گفت: کارخانه آهک هیدراته در شهرستان دشتی با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید. این کارخانه علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان بومی استان بوشهر، درآمد ارزی صادراتی بالایی نیز در بر خواهد داشت.

آغاز ساخت سد دهرود

محمدی‌زاده ادامه داد: سد دهرود در دشتستان با پیگیری‌ها و تلاش مستمر مدیران استان، در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود که برای اجرای این طرح بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: سد دهرود یکی از پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری است که در یکی از مناطق متأثر از خشکسالی و افت سطح آب‌های زیر زمینی احداث خواهد شد.

استاندار بوشهر افزود: کمربندی اهرم به برازجان که از مسیرهای پرخطر و حادثه خیز استان است با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در آستانه بهره برداری است.

وی گفت: تکمیل این مسیر از دو دهه پیش آغاز شده بود که سال‌ها به دلیل کمبود اعتبار و عدم پیگیری، متوقف مانده بود و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم، پروژه فعال و اکنون آماده بهره برداری است.

بهره‌برداری از فاز نخست اتوبان جم به فیروزآباد

محمدی‌زاده بیان کرد: فاز نخست اتوبان جم به فیروزآباد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال با تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: این مسیر از محورهای پرخطر بین استان‌های بوشهر و فارس است که با اتوبان شدن آن، شاهد افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خواهیم بود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث ۲ هزار واحد مسکونی تنگستان در دهه فجر امسال با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد که برای اجرای این طرح عظیم، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که بخش زیادی از مشکلات مسکن روستاهای تنگستان را رفع می‌کند.

آبرسانی به هلیله و بندرگاه

وی اظهار کرد: مجتمع آبرسانی به روستاهای هلیله و بندرگاه در جنوب بوشهر با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

محمدی‌زاده تصریح کرد: تأمین آب شرب از دغدغه‌ها و مطالبات اساسی مردم این روستاهاست که با افتتاح در دهه فجر، بخش زیادی از دغدغه‌های مردم رفع می‌شود.

پس از سال‌ها وقفه در اجرای هتل ۴ ستاره بوشهر، با پیگیری مستمر مسئولان دولت سیزدهم در استان، این پروژه فعال و اکنون در مرحله بهره برداری قرار دارد. برای ساخت و تجهیز هتل ۴ ستاره در بندر بوشهر بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه شده است.