اسناد رسمی منطقه عسلویه چگونه واگذار شد؟
اسناد رسمی منطقه عسلویه چگونه واگذار شد؟

ندای استان:رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به واگذاری اسناد رسمی ۴ شهر و ۱۰ روستا در منطقه عسلویه از رسیدگی به پرونده در هیئت ۳ نفره خبر داد.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر و واگذاری اسناد رسمی ۴ شهر و ۱۰ روستا در منطقه عسلویه اظهار کرد: پرونده مرتبط با اراضی موات مورد اختلاف عسلویه در مورد تعیین محدوده و میزان اراضی که در سال ۱۳۷۳ توسط هیئت هفت نفره واگذاری زمین استان بوشهر به عنوان موات اعلام شده بود؛ پس از طی مراحل قانونی در نهایت در ماه گذشته در هیئت سه نفره، موضوع مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته و صدور رأی قطعی مشکل اسناد اراضی و املاک این منطقه مرتفع شد.

وی افزود: در مورد روستا‌ها و شهر‌های واقع در محدوده رأی هیئت سه نفره پس از بازدید‌های میدانی و تحقیقات محلی، با رعایت شرایط و مقررات مربوط، بخشی از اراضی از محدوده رأی موات خارج و با اصلاح رأی قبلی نسبت به صدور اسناد مالکیت دستور لازم صادر شد. در آینده نزدیک تمامی اسناد ملکی به مردم عزیز عسلویه تقدیم خواهد شد.