تخصیص ۲۳۴ میلیارد تومان به حوزه قضایی استان/فروش۴ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی
تخصیص ۲۳۴ میلیارد تومان به حوزه قضایی استان/فروش۴ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی

ندای استان:رئیس قوه قضاییه گفت: بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر، در نظر گرفته شد که ظرف دو سال تخصیص یابد.

به گزارش ندای استان،شامگاه چهارشنبه‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه در بوشهر اظهار کرد: امید است با اعتبار اختصاص یافته بخشی از مشکلات حوزه دادگستری استان بوشهر رفع و علاوه بر تجهیز مکان‌های موجود نسبت به ایجاد واحدهای جدید قضایی به منظور تامین منافع مردم نیز اقدام شود.

وی بیان کرد: در استان بوشهر فاصله بین واحدهای قضایی طولانی است که برای رفاه حال مردم باید بین دوایر و واحدهای قضایی دادگاه‌های جدید ایجاد شود.

فرسوده بودن ساختمان های دادگستری

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ساختمان های دادگستری در برخی شهرهای استان بوشهر نیازمند نوسازی است چرا که این ساختمان های فرسوده در شان مردم نیست.

محسنی اژه‎‌ای ادامه داد: برخی از زندان‌های این استان با تراکم جمعیت و کمبود نیروهای انسانی مواجه هستند که باید نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی یادآور شد: در سفر یک روزه به استان بوشهر به بررسی و ارزیابی موضوعات مرتبط با قوه قضاییه با سرکشی به حوزه‌های مختلف قضایی استان مانند زندان، دادگستری و سایر سازمان‌های تابعه پرداخته شد.

محسنی اژه‎‌ای اضافه کرد: در سفر استان بوشهر همچنین ملاقات چهره به چهره با مردم، دیدار با خانواده یکی از شهدای عسلویه و اهدای سند مالکیت به برخی از شهروندان این شهرستان انجام شد.

وی یادآور شد: در موضوع اسناد مالکیت شهروندان عسلویه استاندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همکاری قابل توجه و تقدیری داشتند که حاصل آن خوشحالی چندین هزار نفر از مردم در عسلویه بود.

توقف پرداخت عوارض آلایندگی در استان بوشهر 

محسنی اژه‎‌ای بیان کرد: در جریان سفر به عسلویه برخی از اسناد تحویل شهروندان شد و بخش باقیمانده نیز در روزهای آینده تحویل آنان می‌شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: با موضوع فلرسوزی در عسلویه مواجه هستیم که علاوه بر هدررفت سرمایه کشور، مشکل زیست محیطی ایجاد کرده و باید برای ساماندهی آن اقدام عاجلی شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض آلایندگی در استان بوشهر متوقف شده، اظهار کرد: در این زمینه یک سری اختلاف بین دستگاه های متولی وجود دارد ولی با این حال باید بخش غیراختلاف در عوارض آلایندگی به مناطق مدنظر پرداخت شود.

محسنی اژه‎‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سفر مردادماه سال گذشته به استان بوشهر از انبارهای جمع آوری و فروش امول تملیکی نیز بازدید شد که در آن زمان شرایط انبارها مطلوب نبود.

وی افزود: در حوزه انبارها امسال شرایط خوبی حاصل و ۴۰ هزار میلیارد ریال از کالاهای متروکه تعیین تکلیف شده که این خبر خوبی برای مردم و دولت است.

محسنی اژه‎‌ای بیان کرد: در برخی از شهرستان‌ها هنوز کالاهای تعیین تکلیف نشده وجود دارد که مربوط به خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت است.

وی درباره موضوع ته لنجی نیز گفت: مردم استان بوشهر از راه تجارت دریا امرار معاش دارند که باید با تلاش دولت مشکلات این حوزه در بخش کالای همراه مسافر(ته لنجی) رفع شود.

محسنی اژه‎‌ای افزود: برخی از کالاهای ته لنجی به دلیل نداشتن شناسه توقیف می شود که باید ساماندهی مناسبی در این حوزه شکل گیرد؛ در این زمینه با وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی برای حل مشکلات مردم صحبت‌های انجام شده است.

رئیس قوه قضاییه امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه در بیست‌ونهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در سفری رسمی و در راس هیات عالی قضایی از فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم عسلویه، حضور در جلسه شورای های اداری و قضایی در مرکز این استان، دیدار با قضات و کارکنان واحدهای قضائی و همچنین ملاقات چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به منظور شناسایی و احصای مشکلات حقوقی و قضایی آنها بخشی از برنامه های سفر یک روزه رئیس قوه قضاییه به بوشهر بود.

در این سفر شماری از معاونین و روسای سازمان های تابعه قوه قضاییه محسنی اژی را همراهی کردند.