دستگیری مدیر صفحه اینستاگرامی مجرمانه در شمال بوشهر
دستگیری مدیر صفحه اینستاگرامی مجرمانه در شمال بوشهر

ندای استان:رییس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری مدیر صفحه اینستاگرامی فعال در شمال استان خبر داد که با بازنشر محتوا‌های مبتذل خارجی، باعث ترویج ابتذال غربی در فضای مجازی می‌شد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی افزود: متهم گرداننده این صفحه اینستاگرامی که هویت وی با تلاش تخصصی کارشناسان سایبری پلیس فتا شناسایی شد، بیش از ۱۵۰ هزار دنبال کننده داشته و پس از جمع‌آوری ویدئو‌های مجرمانه مبتذل از تارنما‌های بیشتر خارجی و با هدف افزایش تعداد دنبال کننده و سپس گرفتن تبلیغات و کسب درآمد، به‌صورت گسترده و شبانه‌روزی به بازنشر این محتوا‌های خلاف قانون و اخلاق اقدام می‌کرد.

وی افزود: فعالیت مجرمانه مدیر این صفحه اینستاگرامی باعث بروز ناراحتی و نارضایتی مردم به‌خصوص شهروندان شهر‌های شمالی شده بود.

رییس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به این‌که با هماهنگی قضایی تمامی محتوا‌های مجرمانه این صفحه اینستاگرامی حذف و پس از انجام تحقیقات از متهم، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد، اظهار کرد: پایش مستمر و شبانه‌روزی پلیس فتا برای استخراج و برخورد قانونی با تارنما‌های دارای محتوای مجرمانه که به هر نحو مغایر با عرف، هنجار جامعه و خلاف قانون است، تداوم خواهد داشت.

سرهنگ قاسمی از مردم استان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا مجرمانه، به تارنمای پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir مراجعه و موضوع را به همکاران ما گزارش کنند تا در سریع‌ترین زمان اقدام لازم صورت پذیرد.